۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۴
کد خبر: ۵۰۰۶۰۷
معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه کرمانشاه:

روحانیان در منابر خود به بیان مسائل اعتقادی بپردازند

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه کرمانشاه گفت: وعاظ علاوه بر مدارا با مستمعین، باید به بیان احکام مبتلا به، مسائل اعتقادی و معارفی بپردازند و پاسخگوی شبهات دینی مردم باشند.
حجت الاسلام حبیب الله باقری

حجت الاسلام حبیب الله باقری، معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، ابراز داشت: ماه مبارک رمضان نشانه هایی از عظمت و نور الهی است.

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه کرمانشاه تصریح کرد: ماه رمضان روزها و شب هایش با ارزش ترین ها بوده و رحمت و آمرزش خداوند در این ماه بی شمار است، بنابراین توبه و تقرب به سوی پروردگار عامل تعالی انسانها است.

استاد حوزه علمیه در ادامه با اشاره به حدیثی از پیامبر اسلام(ص)، افزود: روزه گرفتن سپری در برابر آفت های دنیوی است، خداوند متعال به واسطه روزه گرفتن بندگانش را می آمرزد و مورد عنایت خود قرار می دهد.

وی در ادامه با اشاره به شرایط منبری طلاب، افزود: طلاب و روحانیان باید با قصد قربت اعتقاد به رهنمودها و سخنان خود داشته و به آن عمل کنند.

این مسؤول اظهار داشت: وعاظ علاوه بر مدارا با مستمعین، باید به بیان احکام مبتلابه، مسائل اعتقادی و معارفی بپردازند و پاسخگوی شبهات دینی مردم باشند.

حجت الاسلام باقری تأکید کرد: طلاب و روحانیان نسبت به آشنا ساختن و آشتی دادن مردم با قرآن و اخلاق اسلامی در قالب سبک زندگی اسلامی اهتمام ویژه داشته باشند.

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه کرمانشاه با بیان اینکه کلام منبریان باید خالی از پیچیدگی باشد، ابراز داشت: طولانی نکردن منبر، خلاصه کردن موضوع و جمع بندی، فصیح بیان کردن مطالب، دروغ نگفتن در وعظ جز مواردی است که طلاب باید در منابر خود آن را رعایت کنند.

وی با اشاره به موضوعات مطرح شده در منابر طلاب و روحانیان، ادامه داد: ایمان به خدا، پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع)، بیان تفاوت ایمان و اسلام، درجات ایمان، نشانه های ایمان و ویژگی های اهل ایمان از مواردی است که روحانیان باید به آنها اهتمام ویژه داشته باشند.

استاد حوزه علمیه به دیگر موضوعاتی که طلاب در منابر خود باید به آنها توجه کنند اشاره کرد و اظهار داشت: طلاب باید مواردی همچون اخلاص، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، شهدا پس از شهادت، جهاد فی سبیل لله، عدالت و احسان، فضائل امیرمؤمنان(ع)، صبر، اهمیت نماز و نماز جمعه و اهمیت خمس و زکات در منابر خود بگنجانند.

این مسؤول در پایان اظهار داشت: امید است که با توجه به ویژگی های بابرکت ماه مبارک رمضان همگی مشمول لطف و عنایت خداوند متعال قرار گرفته و جزء سربازان حضرت ولی عصر(عج) قرار بگیریم./۸۵۷/۳۰۲/ب2

ارسال نظرات