۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۵:۲۸
کد خبر: ۵۰۰۵۷۹
سخنران حرم حضرت معصومه:

تقوا، جامه پرهیز از شهوت است

سخنران حرم حضرت معصومه(س) با بیان اینکه بهترین و قدرتمندترین سلاح در برابر گناه و شهوت تقوا است، گفت: تقوا سپر مؤمن در برابر عذاب آتش است.
تقوا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خانم مؤمنی حبیب آبادی، استاد حوزه علمیه خواهران شب گذشته در آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان اینکه یکی از زیباترین دعاهای امام سجاد(ع) در صحیفه سجادیه این است که خداوند زینت متقین را بر ایشان بپوشاند، گفت: زینت متقین همان تقوا است.

وی افزود: تقوا یکی از شروط صلاحیت است و امام علی(ع) در این زمینه می فرمایند: «تقوا و پر هیز از گناه کلید صلاح و شایستگی است» و به همین دلیل است که امام سجاد(ع) از خداوند می خواهند بر ایشان زینت متقین را بپوشاند.

سخنران حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به اینکه در اینجا امام سجاد(ع) از خداوند می خواهند که لباس تقوا را برا ایشان بپوشانند، گفت: قرآن کریم در آیه ۲۶ سوره اعراف می فرماید«یا بَنی‏ آدَمَ قَدْ أَنْزَلْنا عَلَیْکُمْ لِباساً یُواری سَوْآتِکُمْ وَ ریشاً وَ لِباسُ التَّقْوی‏ ذلِکَ خَیْرٌ ذلِکَ مِنْ آیاتِ اللَّهِ لَعَلَّهُمْ یَذَّکَّرُونَ» یعنی ای فرزندان آدم، به یقین بر شما لباسی که عورت های شما را بپوشاند و لباسی که زیب و زیور شما باشد نازل کردیم ( مواد اولیه آن را در زمین آفریدیم و استعداد تهیه آن را به شما دادیم ) و البته لباس تقوی بهتر است؛ اینها از آیات و نشانه های خداوند (برای مردم) است، باشد که متذکر شوند.

مؤمنی حبیب آبادی با بیان اینکه کلمه لباس درباره هر چیزی که قبیح انسان را می پوشاند به کار برده می شود و تقوی عبارت است از این است که آدمی خود را در پناهی قرار دهد تا به شری که از آن می ترسد، دچار نشود.

وی افزود: تقوا مانند لباس سراسر تمام وجود آدمی را زیر پوشش خود می برد و چون پناهگاه مطمئنی است افراد با ایمان را از خطر مصون می دارد.

سخنران حرم حضرت معصومه(س) تصریح کرد: تقوی ملکه نفسانی است و حالت ثابت روحی است و افراد با ایمان بر اثر مراقبت و تمرین در اطاعت و بندگی خداوند و اجتناب ازمعاصی و گناهان به سرمایه گرانقدر تقوا دست می یابند.

مؤمنی حبیب آبادی با بیان اینکه بهترین و قدرتمندترین سلاح و جامه در برابر گناه و شهوت تقوا است، یادآور شد: تقوا سپر مؤمن در برابر عذاب آتش است./۹۶۸/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات