۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۳
کد خبر: ۵۰۰۴۷۲
رییس مجمع طلاب شاهد و ایثارگر خراسان رضوی:

هویت طلاب شهدای ایثارگر، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است

رییس مجمع طلاب شاهد و ایثارگر خراسان رضوی با بیان اینکه هویت طلاب شهدای ایثارگر، همان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است، گفت: برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیازمند اسطوره سازی هستیم و با نگاهی به آینده هدف اسطوره سازی برای نسل نو است.
ایثار و شهادت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمد رضا محمد زاده، رییس مجمع طلاب شاهد و ایثارگر خراسان رضوی در همایش یادمان شهدای طلبه که با حضورجمعی از خانواده های ایثارگر و شاهد طلاب ظهر امروز 3 خرداد در بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت سالروز آزاد سازی خرمشهر گفت: در واقع امروز، روز ایثار و شهادت است.

وی با بیان اینکه معمولا انسانها با هدف به سمت آرمانگرایی حرکت می کنند، افزود: برای این حرکت به مقدمه و هدف نیاز دارند که نتیجه این آرمانگرایی، اسطوره سازی می شود که اگر قرار باشد که ما به دنبال اسطوره ها باشیم باید در فضای اهداف آرمانگرایی خود دقت داشته باشیم.

رییس مجمع طلاب شاهد و ایثارگر خراسان رضوی تصریح کرد: قرآن از اسطوره به عنوان محور یاد می کند و لازمه اسطوره شدن رویکرد فرهنگ معنوی ایثار و شهادت است و اگر قرار است این رویکرد را در این نظام داشته باشیم شامل جایگاه ایثارگری می شود.

 وی با بیان اینکه هویت طلاب شهدای ایثارگر، همان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است، اظهارکرد: برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیازمند اسطوره سازی هستیم و با نگاهی به آینده هدف اسطوره سازی برای نسل نو است.

حجت الاسلام محمد زاده گفت: نسلی که در مدرسه حرف های ما را به عنوان امام جماعت و مربی تربیتی می شنود و وقتی به رشد و بالندگی رسید می خواهد خروجی این حرفها را ببیند که برای رسیدن به این هدف اسطوره و شاخص و مصداق می خواهد.

وی افزود: اگر قرار باشد نوجوان و جوان ما تحت تأثیر فرهنگ شهادت و ایثار قرار بگیرد لازمه اش این امر است که دور هم جمع شویم و جماعت خودمان را تشکیل بدهیم که اگر چنین اتاق فکری راه اندازی شود راهکارها و محورهای کاری مشخص می شود./934/۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات