۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۴
کد خبر: ۵۰۰۲۶۸
حزب الله لبنان:

مسؤولیت فاجعه‌های بحرین برعهده نظام تروریستی آل‌سعود است

حزب الله لبنان مسؤولیت جنایت های کنونی در بحرین را متوجه نظام تروریستی آل سعود دانست.
حزب الله

به گزارش خبرگزاری رسا، حزب الله لبنان حمله نیروهای آل خلیفه به منزل شیخ عیسی قاسم را به شدت محکوم کرد و افزود: حمله وحشیانه علیه شهروندان بی گناه منطقه الدُراز و یورش به جوانان مومنی که ماه هاست در تحصن وفاداری به مرجع و دین و وطن و کرامت خود مشارکت دارند، به شدت محکوم است. نظام آل خلیفه از این مساله به ستوه آمده و این جوانان را به افراد تحت پیگرد قانونی جلوه و این مساله را بهانه ای برای حمله به منزل شیخ عیسی قاسم قرار داد.

این حزب تصریح کرد: هرگونه در خطر افتادن جان و سلامتی و کرامت آیت الله شیخ عیسی قاسم سبب پدید آمدن احتمالاتی می شود که هیچ کس انتظار خطرها و پیامدهای آن را ندارد.

حزب الله اظهار داشت: مسؤولیت کامل همه رخدادهای کنونی و آینده برعهده نظام تروریستی آل سعود است. آل خلیفه پس از آنکه اطمینان یافت که سرور آن یعنی ترامپ، گوش خود را در برابر همه خواسته های حقوق بشر و شخصیت ها و گروه های سیاسی مدافع حقوق بشر ملت مظلوم بحرین می بندد، بلافاصله به ارسال ارتش و نیروهای گارد ویژه خود و خودروها و بالگردهای نظامی پرداخت تا تحصن دفاع از شیخ عیسی قاسم را درهم شکند.

در ادامه این پیام آمده است: آیت الله قاسم نماد ملی و ضمانت مسالمت آمیز بودن جنبش ملی و عالم وارسته و متقی و اندیشمند اسلامی معتدل به شمار می آید که تعرض و سلب تابعیت و محاکمه ظالمانه وی یک ظلم محسوب می شود. خاک و تاریخ و ملت و فرهنگ بحرین به شیخ عیسی قاسم افتخار می کند.

حزب الله لبنان تأکید کرد که شیخ عیسی قاسم به اصالت بحرینی هویت می بخشد نه خانواده ای که چند قرن پیش از صحرا به بحرین آمده تا بر کشور و سرنوشت و ملت آن مسلط شود و همانند مالک با مردم رفتار کند.

این حزب ادامه داد: حکومت ها و سازمان های حقوق بشری که اندکی شرف و استقلال داشته باشند، باید به سرعت این جنایت را محکوم کرده و در راستای حفظ سلامت و کرامت این رهبر ملی و دینی بزرگ وارد عمل شوند.

در بخش پایانی پیام حزب الله لبنان خاطرنشان شده است: در برابر مواضع قهرمانانه اهالی منطقه الدراز و همه ملت بحرین و جوانان حاضر در تحصن دفاع از شیخ عیسی قاسم با احترام ایستاده و از آنان می خواهیم راه عزت و آزادی و بازپس گیری حقوق سلب شده را ادامه دهند./980/ب902/د

ارسال نظرات