۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۸
کد خبر: ۵۰۰۲۱۸
مدیر حوزه علمیه خواهران استان فارس خبر داد؛

احداث ۳۰ مدرسه علمیه خواهران در استان فارس

مدیر حوزه علمیه خواهران استان فارس گفت: از سال ۸۴ تاكنون ۳۰ مدرسه علمیه خواهران در استان فارس احداث شده است كه كار احداث قسمت اعظم آن‌ها به اتمام رسیده است یعنی به لحاظ نیازهای سخت‌افزاری تمام شده‌اند.
مدرسه علمیه خواهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس، آیت‌الله علی شیخ موحد، مدیر حوزه‌های علمیه خواهران فارس امروز، دوم خردادماه در نخستین نشست مجمع خیرین این مراكز كه در مدرسه علمیه فاطمةالزهرا(س) شیراز برگزار شد، به تشریحی از وضعیت حوزه‌های علمیه خواهران فارس پرداخت و گفت: از سال ۸۴ تاكنون ۳۰ مدرسه علمیه خواهران در استان فارس احداث شده است كه كار احداث قسمت اعظم آن‌ها به اتمام رسیده است یعنی به لحاظ نیازهای سخت‌افزاری تمام شده‌اند.

وی با بیان اینكه این مراكز در شهرهایی كه جاذبه طلبگی داشته‌اند، احداث شده‌اند، افزود: هم‌اكنون در شهرهایی نظیر صفاشهر، آباده،‌ اقلید، ارسنجان، استهبان، فسا،‌ داراب، لار، جهرم، گله‌دار، لامرد، كازرون، نورآباد ممسنی و غیره حوزه‌های علمیه خواهران در حال فعالیت هستند.

آیت‌الله شیخ موحد با یادآوری اینكه در گذشته سخت‌افزارهای حوزه‌های علمیه را دولت‌ها تأمین می‌كردند، گفت: حتی در زمان قاجار و شاهان هم غالباً این كار توسط حكومت‌ها انجام می‌شد.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران فارس اظهار كرد: بحمد الهی در شیراز مدارس خوبی در حال فعالیت هستند كه ۲ مدرسه در كنار مركز مدیریت، یك مدرسه تحت اشراف حضرت آیت‌الله‌ مكارم شیرازی، یك مدرسه تحت اشراف آیت‌الله ایمانی و یك مدرسه نیز تحت اشراف آیت‌الله سیدعلی اصغر دستغیب در حال فعالیت هستند.

وی با بیان اینكه آنچه مهم است نگهداری این مراكز است و باید از زحمات زیادی كه برای احداث این مراكز انجام شده است،‌ نگهداری كرد، گفت: یكی از عنصرهای فعال در نگه‌داری انقلاب اسلامی حوزه‌های علمیه به ویژه حوزه‌های خواهران هستند چرا كه امروز دنیا بر روی مسائل خواهران بسیار حساس هستند بنابراین ما نمی‌توانیم از نحوه تفكر بانوان خود چشم‌پوشی كنیم چرا كه دشمنان ما از تفكرات آنان چشم‌پوشی نمی‌كنند.

آیت‌الله شیخ موحد با تأكید بر اینكه در نظام تربیتی اسلام، توجه به بانوان بسیار مؤثر و مهم است، گفت: باید به گونه‌ای شود كه تمام تبلیغات خواهران از سوی خودشان انجام شود و لزومی نداشته باشد كه ما بخواهیم به مسائل آنان ورود كنیم.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران فارس در ادامه خیران حاضر در این نشست را مورد خطاب داد و ابراز کرد: كاری كه شما انجام می‌دهید واقعاً مثمر ثمر است چنانچه زحمات كسانی كه در سلف صالح ما بر روی طلبگی كار كردند، به ثمر نشسته است و بركات آن را در جامعه مشاهده می كنیم از این رو هر كاری كه خیران برای حوزه‌های علمیه انجام می دهند، ثمر آن برای سال‌های طولانی باقی خواهد ماند.

وی با اشاره به اهداف برگزاری این نشست گفت: یكی از اهداف ما از برگزاری این نشست آن است كه به خیران بگوییم ما نمی‌خواهیم به ما پول دهید بلكه می‌خواهیم آنان بیایند و وارد مدرسه‌های علمیه خواهران شده و نیازهای آنان را بررسی كرده و به ما مشاوره داده و با ما همراهی و همكاری دهند و در این زمینه خیران می‌توانند به ما بگویند كه در كدام بخش می‌توانند حضور داشته باشند.

آیت‌الله شیخ موحد اضافه كرد:‌ هدف دیگر این نشست آن است كه خیران مشاخصه مدرسه علمیه در شهرستان را مشخص كنند و ببینند چه كاری می‌توانند برای این موارد انجام دهند یعنی یك خیر رابطی برای مدرسه و جاهایی كه شعاع تأثیرگذاری دارد، شود.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران فارس، هدف سوم از برگزاری این نشست را استفاده از تجربیات و نقاط قوت مدارس علمیه خواهران در نقاط مختلف كشور برشمرد و گفت: این انقلاب به صورت اعجاز الهی به پیروزی رسیده است و باید قدر آن را بدانیم.

وی به نشست اخیر سران آمریكا و عربستان اشاره كرد و افزود: این بسیار زشت است سران كشوری كه بوی انتخابات در آن شنیده نشده است، بگویند می‌خواهیم در مقابل ایران دموكراسی ایجاد كنیم! در حالی كه آنان نمی‌دانند حتی دموكراسی چیست.

آیت‌الله شیخ موحد ادامه داد: این‌ها به جایی نمی‌رسند و پیروزی متعلق به ایران و شیعیان است چرا كه تاریخ نشان داده است كه شاید كشتی شیعیان زمانی كج شود، اما هرگز نمی‌افتد و ملت ایران نیز همواره ایستاده‌اند./202/919/ب1

ارسال نظرات