۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۴
کد خبر: ۵۰۰۱۶۵

امام جمعه کربلا خواستار پایبندی عشائر به قانون اساسی شد

امام جمعه کربلا بر ضرورت پایبندی عشائر به قانون اساسی، انسانی و دینی تاکید کرد.
شیخ عبدالمهدی کربلایی نماینده حضرت آیت الله سیستانی در کربلا

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ عبدالمهدی کربلایی نماینده حضرت آیت الله سیستانی و تولیت شرعی آستان مقدس حسینی در دیدار با جمعی از شیوخ عشائر عراق گفت: مسؤولان و رؤسای عشائر باید به قانون اساسی احترام بگذارند و از درگیری‎های مختلف خودداری کنند.

وی با بیان اینکه سلاح عشائر فقط برای مبارزه با داعش باید استفاده شود، افزود: اختلافات و درگیری‎های موجود را باید با گفت‎وگو و تفاهم حل و فصل کنیم و از خشونت طلبی دست برداریم.

حجت الاسلام کربلایی بر لزوم پایبندی عشایر به قانون اسلامی و دولتی تأکید کرد و اظهار داشت: اگر با اقدامات خود به اختلافات دامن بزنیم، آینده خطرناکی را برای خود ساخته‎ایم و وارد جنگ‎های شدیدی می‎شویم.

نماینده حضرت آیت الله سیستانی در پایان این دیدار برگه‎ای با عنوان عهدنامه اخلاقی با امام حسین (ع) با مضموم التزام به مصالح ملی را به رؤوسای عشائر اعطا کرد تا آن را با دقت مطالعه و امضا کنند.

وی همچنین در تماس تلفنی با مجاهدان گردان علی اکبر (ع) وابسته به بسیج مردمی، آنان را مایه افتخار عراق خواند و خاطرنشان کرد که اراضی اشغالی این کشور به زودی از لوث تروریسم آزادی می‎شوند و ما نیز صبح و شام برای مجاهدان شجاع و رشید خود دعا می‎کنیم./994/ب۹۰۲/د

ارسال نظرات