۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۷
کد خبر: ۴۹۹۹۳۰
مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان غربی خبر داد؛

برگزاری مراسم جمع خوانی قرآن کریم در مصلای ارومیه همزمان با ماه رمضان

مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان غربی گفت: مراسم جمع خوانی قرآن کریم در ماه مبارک رمضان با حضور قاریان ممتاز و بین المللی استان در مصلای امام خمینی(ره) ارومیه برگزار می شود.
مراسم جمع خوانی قرآن در ارومیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، مسعود مجرد امروز در جلسه شورای هماهنگی و توسعه فعالیت های قرآنی آذربایجان غربی با اشاره به برگزاری مراسم جمع خوانی قرآن کریم در ارومیه، گفت: این مراسم معنوی چندسالی است که همزمان با ماه مبارک رمضان  با همکاری مؤسسه علوم قرآنی یاسین در مصلی امام خمینی (ره) برگزار می شود.

وی گفت: براساس ارزیابی های صورت گرفته از سوی سازمان صدا و سیما، مراسم جمع خوانی شهرستان ارومیه طی در سالهای 94 و 95 حائز رتبه عالی شده است.

مجرد اظهار داشت: در سالیان گذشته عدم وجود جلسات وزین قرآنی در استان، موجب سوء استفاده عناصر وابسته به وهابیت در استان می شود که خوشبختانه مراسم جمع خوانی قرآن کریم توانسته در مقابله با توطئه ها و همچنین تقویت وحدت بین شیعه و سنی مثمر ثمر واقع شود.

وی با بیان اینکه مقدمات برای برگزاری هر چه باشکوهتر مراسم جمع خوانی قرآن فراهم شده است، گفت: مراسم جمع خوانی قرآن کریم در ماه مبارک رمضان هر روز از ساعت 18 تا 19 عصر با حضور قاریان ممتاز و بین المللی استان در مصلی امام خمینی(ره) ارومیه برگزار می شود.

وی خواستار همکاری بیش از پیش مسؤولان استانی در برگزاری مراسم جمع خوانی قرآن شد و گفت: برای تداوم این برنامه ارزشمند نیازمند حمایت های جدی و به موقع مسؤولان هستیم.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان غربی گفت: سال گذشته روزانه به طور متوسط 4 هزار نفر در مراسم جمع خوانی قرآن کریم شرکت می کردند که در تلاشیم امسال بیش از 6 هزار نفر از مردم مؤمن استان را در این مراسم میزبانی کنیم.

سند جامع فعالیت های قرآنی آذربایجان غربی رونمایی می شود

وحید وکیلی، مسؤول کارگروه قرآن آذربایجان غربی نیز در اینم جلسه با اشاره به پایش دستگاه های قرآنی، گفت: تمام اسناد و شاخص های بالادستی در زمینه فعالیت های قرآنی بومی سازی شده است و سند جامع فعالیت های قرآنی استان تهیه شده است که آماده رونمایی است.

وی با اشاره به مراسم جمع خوانی قرآن کریم در مصلای ارومیه، گفت: امسال برای اولین بار در ماه مبارک رمضان مراسم جمع خوانی قرآن کریم ویژه نوجوانان در مسجد امام جواد(ع) ارومیه برگزار می شود./936/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات