۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۲
کد خبر: ۴۹۹۹۲۸
معاون پژوهش حوزه علمیه المهدی اهواز خبر داد؛

راه اندازی کانون استعدادهای برتر طلبگی در مدرسه المهدی اهواز

حجت الاسلام ورناصری از راه اندازی کانون استعدادهای برتر طلبگی با هدف هدایت فعالیت طلبه ها به سوی تولید علم جهت پاسخگویی به نیاز حوزه های علمیه در مدرسه المهدی(عج) اهواز خبر داد.
حوزه

حجت الاسلام ورناصری، معاون پژوهش حوزه علمیه المهدی(عج) اهواز، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به راه اندازی کانون استعدادهای برتر طلبگی در نیمسال دوم تحصیلی ابراز داشت: در این کانون طلاب پایه های مختلف تحصیلی براساس استعداد سنجی های صورت گرفته، معدل کل، مقاله های نوشته شده و مصاحبه های انجام شده شرکت و در نهایت 15 طلبه به عنوان استعداد برتر را انتخاب کردیم.

معاون پژوهش حوزه علمیه المهدی(عج) اهواز با بیان اینکه کانون استعدادهای برتر طلبگی از امتیازات خاص این مدرسه است، عنوان کرد: کانون استعدادهای برتر در سه محور مهارتی، سیر مطالعاتی «پیگیری سیر مطالعاتی و جمع بندی جلسات سیر مطالعاتی» و تقویت بنیه درس های حوزوی فعالیت می کند.

 این مقام مسؤول با اشاره به اینکه در محور مهارتی کارهای پژوهشی، مقاله نویسی و پایان نامه نویسی، تحقیق، منبع شناسی و کار با نرم افزارهای کامپیوتری به طلبه های برتر آموزش داده می شود، ادامه داد: تدریس کتاب های حوزوی در کانون استعدادهای برتر به صورت مشاوره های علمی انجام می شود و تمهیداتی همچون اعطای مقرری ماهیانه، کمک هزینه خرید ابزار فرهنگی، ارائه راهنمایی و مشاوره های علمی، اردوها و بازدیدهای علمی ـ فرهنگی را برای طلبه های برتر در نظر گرفتیم.

حجت الاسلام ورناصری کمک به جذب در مدارس علمی ـ فرهنگی، فراهم سازی زمینه استفاده از تحصیل ارتقایی، حمایت از حضور در جشنواره ها و همایش های معتبر را از جمله حمایت های مادی و معنوی صورت گرفته مدرسه از طلبه های برتر بیان کرد.

وی در ادامه سخنان خود شناسایی و کشف استعدادهای برتر حوزوی، رشد و شکوفایی استعدادهای برتر، حمایت مادی و معنوی از طرح ها ـ ایده ها و فعالیت استعدادهای برتر، هدایت فعالیت طلبه ها به سوی تولید علم جهت پاسخگویی به نیاز حوزه های علمیه، ارتقای سطح علمی ـ معنوی و مهارتی طلبه های برتر را پنج هدف راه اندازی کانون استعدادهای برتر برشمرد.

معاون پژوهش حوزه علمیه المهدی(عج) اهواز با اشاره به اینکه دوره مهارتی مقدمات پژوهش کانون استعدادهای برتر طلبگی از امروز تا فردا ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: دوره سیر مطالعاتی در ماه رمضان و مشاوره های علمی پس از ماه مبارک انجام می شود و عملا طلبه های برتر در تابستان فعالیت های آموزشی را انجام خواهند داد.

این مقام مسؤول با بیان اینکه کانون استعدادهای برتر طلبگی در سال های آینده با قوت بیشتری مورد توجه قرار خواهد گرفت، اظهار داشت: دانش آموختگان این کانون پس از کسب مهارت های لازم در خود حوزه به عنوان استاد مباحث پژوهشی و مسائل علمی به کار گمارده خواهند شد و در صورت تقاضای سایر حوزه ها و مراکز دانشگاهی و علمی، به عنوان استاد اعزام می شوند./۹۴۵۶/۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات