۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۴
کد خبر: ۴۹۹۴۶۳

واکنش سلفی‌گرایان به تصمیم وزارت اوقاف مصر

سلفی‌گرایان مصر به تصمیم وزارت اوقاف این کشور مبنی بر ممنوعیت استفاده از بلندگوها در مساجد نشان دادند.
وزارت اوقاف مصر

به گزارش خبرگزاری رسا، تصمیم وزارت اوقاف مصر مبنی بر ممنوعیت استفاده از بلندگوهای خارجی مساجد به هنگام سخنرانی و اقامه نماز موجی از اختلافات را در جامعه دینی مصر به همراه داشت.

با وجود آنکه برخی گمان می‌کردند تصمیم محمد مختار جمعه وزیر اوقاف با مخالفت‌ تمامی گروه‌های سلفی مواجه می‌شود اما برخی سلفی‌ها نه تنها از این تصمیم حمایت کردند بلکه بر وحدت میان پخش اذان در مساجد نزدیک به یکدیگر تاکید کرده تا از مانع از ایجاد مزاحمت شوند.

احمد هلال از مشایخ برجسته سلفی‌ها در بیانیه‌ای ضمن اعلام حمایت از تصمیم اوقاف خاطر نشان کرد: ممنوعیت استفاده از بلندگوهای خارجی مساجد تصمیم درستی است. باید از این بلندگوها اذان، اقامه و صوت نماز جماعت پخش شود تا مردم بدانند که وقت اقامه نماز فرا رسیده و یا نمازگزاران قرائت امام جماعت را بشنوند اما می‌توان به گونه‌ای دیگر این عمل را انجام داد.

وی برای جلوگیری از هرگونه اختلاف و تشویش میان موذّنان، ائمه جماعت و نمازگزاران پیشنهاد داد تا در مساجد نزدیک به یکدیگر تنها یک امام جماعت به اقامه نماز پرداخته و یک سخنران به وعظ و ارشاد مردم بپرداز به گونه‌ای که در هر سیصد متر با تلفیق نمازگزاران مساجد علاوه بر مشارکت بیشتر نمازگزاران از بلندگوهای خارجی نیز می‌توان استفاده کرد.

در مقابل اما محمد رجب از مبلغان سلفی مصر در واکنش به تصمیم وزارت اوقاف تصریح کرد: تکنولوژی در مسیر خدمت به رشد انسان و برآورده ساختن نیازهای بشری مورد استفاده قرار می‌گیرد و نباید از این مساله غافل ماند. کسانی که استفاده از بلندگوها را در امور دینی ممنوع می‌کنند باید صدای موسیقی در مجالس غنا را نیز خاموش سازند./981/ب۹۰۲/د

ارسال نظرات