۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۴
کد خبر: ۴۹۷۹۷۹
معاون وزیر ارشاد:

هنر اسلامی باید در جامعه تبیین و گسترش یابد

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه هنر اسلامی باید در جامعه تبیین و گسترش یابد، گفت: هنرمندان باید با خلق آثار اسلامی و ایرانی خود در مسیر مقابله با هجمه های شوم دشمنان و بدخواهان گام بردارند.
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، علی اصغر کاراندیش معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر امروز در کارکنان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی در سالن جلسات این اداره کل، گفت: هنرمندان باید در مسیر رشد و بالندگی جامعه تلاش کنند.

مقابله با هجمه های شوم دشمنان و بدخواهان

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه هنر اسلامی باید در جامعه تبیین و گسترش یابد، گفت: هنرمندان باید با خلق آثار اسلامی و ایرانی خود در مسیر مقابله با هجمه های شوم دشمنان و بدخواهان گام بردارند.

کاراندیش در ادامه با بیان اینکه اعتبارات سال گذشته وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به سال 1392، افزایش دو برابری داشت که این نشان از نگاه فرهنگ دوست و سیاست های موثر دولت در تامین اعتبار دارد، گفت: کاهش قیمت و میزان فروش نفت در سال 1391 کمبود اعتبارات همه وزارتخانه ها به ویژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را در سال 92 به همراه داشت.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در سال 1392 مشکلات اعتباری وزارت فرهنگ و ارشاد تشدید شد چرا که درآمد 130 میلیاردی سال 1391 به 30 میلیارد دلار در سال 92 رسید و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز با کمبود اعتبارات مواجه شد و بسیاری از برنامه های این وزارتخانه قابل اجرا نداشت.

افزایش اعتبارات معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

کاراندیش خاطر نشان کرد: با تلاس تیم مذاکره کننده و موفقیت در مقوله برجام، پارسال فروش نفت افزایش چشمگیری داشت و پیامد آن در افزایش اعتبارت وزارتخانه ها به ویژه وزارت فرهنگ و ارشاد رشد مشهود شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ابراز داشت: اعتبارات معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از 200 میلیارد ریال در سال 92 به 530 میلیارد ریال در سال 95 و اعتبارت معاونت سینمایی این وزارتخانه نیز از 900 میلیارد ریال در سال 91 به یک هزار و 940 میلیارد ریال در سال 95 رسید.

محسن شریفی  مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی نیز، گفت: در سال گذشته به دلیل افزایش اعتبارت نسبت به سه سال گذشته برنامه های فرهنگی و هنری قابل توجهی در استان اجرایی شد.

شریفی، برپایی نمایشگاه های مد و لباس، کتاب و مبعث را بخشی از فعالیت های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی دانست و گفت: میزان قابل توجهی از معوقات هنرمندان و کارکنان این اداره کل در سال گذشته پرداخت شد.

شایان ذکر است، دیدار با کارکنان سازمان های زیرمجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی و بازدید از سالن ها و مجتمع های فرهنگی نیمه تمام استان از دیگر برنامه های سفر 2 روزه معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به این استان است./۲۰۲/۸۴۲/ب۱

ارسال نظرات