۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۱
کد خبر: ۴۹۶۶۱۸
داور بخش مستند و برنامه تلویزیونی و رادیویی جشنواره جنات:

امروز طلاب مستندسازی داریم که در سطح حرفه‌ای مشغول به کار هستند

میرغیاثی با بیان اینکه با توجه به انفجار اطلاعات و انبوه تولیدات رسانه‌ای، تولیدی دیده می‌شود که از روی فکر، دقت و آگاهی ساخته شده باشد، گفت: طلاب باید عرصه را جدی بگیرند.
گروه تبلیغی مبشر فیلم

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از معاونت فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه، سید مهدی میرغیاثی استاد دانشگاه، کارگردان و داور بخش مستند و برنامه تلویزیونی و رادیویی جشنواره جنات اظهار کرد: طلاب باید این عرصه را جدی بگیرند. زمان اندک است و کار بسیار. باید واقعا به صورت تخصصی و مستمر در این عرصه حضور پیدا کنند.
در ادامه متن گفت وگو با سید مهدی میرغیاثی را می خوانید:

سطح کیفی آثار جشنواره جنات را در بخش مستند و برنامه تلویزیونی و رادیویی چگونه ارزیابی می کنید؟

الحمدلله سطح آثار مستند بسیار بالا رفته است. امروز ما مستندسازانی داریم که در سطح حرفه‌ای مشغول به کار هستند و در جشنواره‌های معتبر دیده می‌شوند.در مورد برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی آثار قابل توجهی ارائه نشده بود.

آیا از مراحل و شرایط داروی راضی هستید، پیشنهاد شما در این مورد چیست؟

داوری در این جشنواره کمی سخت بود به دلیل اینکه تنوع آثار ارائه شده از لحاظ فرم و محتوا زیاد بود و انتخاب محدود. شاید اگر جشنواره به سمت تخصصی شدن پیش برود این مشکل کمتر شود.البته بنده شاهد پیگیری‌ها و هم فکری های برگزارکنندگان جشنواره برای بهتر برگزار شدن داوری جشنواره بودم که این بسیار پسندیده است.

نظر شما درباره آثار برگزیده بخش مستند و برنامه تلویزیونی و رادیویی چیست؟

برای گروه داوری انتخاب نهایی سخت بود به دلیل اینکه فاصله کیفی کارها کم بود و کارهای برگزیده از لحاظ قوت به هم نزدیک بود. البته انتظار بنده این است که آثار طلاب کمی عمیق‌تر باشد و رفته رفته به سمت موضوعات عمیق دینی بروند و بتوانند در قالب مستند آنها را ارائه دهند.

پیشنهاد شما برای حضور بهتر طلاب در عرصه رسانه  چیست؟

طلاب باید این عرصه را جدی بگیرند. زمان اندک است و کار بسیار. باید واقعا به صورت تخصصی و مستمر در این عرصه حضور پیدا کنند. با توجه به انفجار اطلاعات و انبوه تولیدات رسانه‌ای، تولیدی دیده می‌شود که از روی فکر، دقت و آگاهی ساخته شده باشد. این هم مستلزم تلاش بی‌وقفه است.

جشنواره جنات چگونه می تواند به حضور و فعالیت رسانه ای طلاب کمک کند؟

بنده از همه‌ی جشنواره‌ها انتظار دارم که وظیفه خود را فقط در برگزاری جشنواره و دادن جایزه نبینند. وظیفه مهم جشنواره‌ها کشف استعدادها و حمایت از آنها است که به ندرت اتفاق می‌افتد. جشنواره فقط آثار برتر را کشف می‌کند و تمام. اینکه خالق اثر چه سختی‌هایی برای این تولید کشیده است و آیا در این شرایط امکان ادامه مسیرش را دارد بررسی نمی‌شود. جشنواره جنات باید تخصصی شود. برگزاری جشنواره‌ با شاخه‌های متعدد از کیفیت جشنواره کم می‌کند. باید نهادهای حوزوی از موازی کاری بپرهیزند و هر کدام گوشه‌ای از کار را به دوش بکشند. باید سیاست‌های جشنواره بر اساس نیازها تعریف شود. سیاست اصلی جشنواره باید حمایت مستمر از فیلمساز مستعد باشد./۸۷۲/د۱۰۱/ی

ارسال نظرات