۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۵
کد خبر: ۴۹۴۳۱۱
امام‌جمعه بجنورد:

بار سنگین نظام اسلامی به دوش آموزش‌ و پرورش است

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: معلم، پایه‌های شخصیت انسان‌ها را برای خدمت به جامعه دینی پایه‌ریزی و جهت‌دهی می‌کند و بار سنگین نظام اسلامی به دوش آموزش‌ و پرورش است.
یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی،، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، در جلسه ستاد هفته معلم با حضور مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان و جمعی از معلمان استان، اظهار داشت: معلمان و اساتید، زیربنای نظام اسلامی را پایه‌ریزی می‌کنند و اگر این پایه‌ها مستحکم ساخته شود، دوام و استمرار نظام مقدس جمهوری اسلامی تضمین خواهد شد.

وی بیان کرد: سهم آموزش‌ و پرورش در توسعه کشور و تکامل انسان‌ها، سهم قابل‌ قبول، کلیدی و بنیادی است و خدمات معلمان در تمامی حوزه‌ها قابل‌ مشاهده است.

امام‌ جمعه بجنورد با اشاره به فضایل مقام معلم، افزود: معلمی مقام والایی است و ما نمی‌توانیم از مقام معلمان به نحو شایسته تجلیل کنیم.

وی به آیه «و علم آدم الاسماء کل‌ها» اشاره کرد و گفت: معلمی درجات مختلفی دارد و اولین معلم در عالم خلقت، خداوند متعال است که تمامی اسماء خود واژه‌های کلیدی برای رسیدن انسان به سعادت را به حضرت آدم (ع) آموخت و در درجات بعدی پیامبران و اولیاء الهی هستند که دارای مقام معلمی هستند و در مراتب بعدی مقام معلمی به کسانی می‌رسد که در راه آموختن علوم به دیگران قدم نهاده‌اند.

استاد درس خارج فقه حوزه‌های علمیه استان خراسان شمالی تصریح کرد: معلمی یک شغل و حرفه نیست، بلکه نوعی پدری کردن و خدمت به هم نوع برای رساندن آن‌ها به تکامل و هدایت آن‌ها به‌سوی قله‌های انسانیت است.

وی بابیان حدیث «مَن تَعَلَّمَ للّه وعَمِلَ للّه وعَلَّمَ للّه دُعِيَ في مَلَكوتِ السَّماواتِ عَظيماً»، افزود: امام صادق(ع) در بیان فضیلت مقام معلم می‌فرمایند: هر كه براى خدا علم بياموزد و براى خدا[به آن] عمل كند و براى خدا به ديگران آموزش دهد، در ملكوت آسمان‌ها از او به بزرگى ياد شود و در واقع می‌توان گفت در این روزها ملائک مقرب الهی برای معلمان جشن می‌گیرند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی تأکید کرد: جایگاه معلم، کاربرد و اثر او در جامعه بسیار اهمیت دارد و اگر معلمان به این جایگاه خطیرشان واقف باشند و برای آموزش دادن هر چه بهتر دانش‌آموزان برای رسیدن به قله‌های افتخار همت بیشتری کنند، می‌توانیم شاهد افتخارات بیشتری برای نظام اسلامی باشیم.

وی گفت: امسال از سوی مقام معظم رهبری به‌ عنوان سال «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» نامگذاری شده است و باید توجه کنیم که تولید کردن تنها تولید سخت‌افزاری نیست بلکه تولید علم و تولید انسان‌های متخصص و متعهد برای خدمت به جامعه و نظام اسلامی، نیز از مصادیق تولید است و در این راستا آموزش‌ و پرورش باید نقش خوبی را ایفا کند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی بیان کرد: همه خدمتگذاران نظام مقدس جمهوری اسلامی، خروجی‌های آموزش‌ و پرورش و دست‌پرورده معلمان پرتلاش و صادق هستند و باید همه قدردان زحمات معلمان به‌ ویژه معلمان کلاس اول ابتدایی باشند.

وی افزود: دانش‌آموزان امانت‌هایی مردم هستند و باید در رشد دادن آن‌ها و مهارت‌آموزی و تسلط ایشان بر امور بیشتر تأکید شود.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی اشاره کرد: اگر علم در بستر ایمان رشد کند درجات بسیاری پیدا خواهد کرد و معلمان سعی کنند هم در زمینهٔ علمی و همه در زمینهٔ اعتقادی، دانش‌آموزان را آموزش دهند.

وی بیان کرد: معلم باغبانی است که از ابتدا به دانش‌آموز شخصیت می‌دهد و در ادامه علوم روز را به او آموزش می‌دهد و در راستای خدمت به جامعه اسلامی او را آماده می‌کند.

امام‌ جمعه بجنورد در ادامه سخنان خود، افزود: همان‌گونه که تولید ملی و استفاده از تولیدات داخلی مهم است، تولیدات فاخر از سوی تولیدکنندگان نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است./۹۳۱۴/202/ب2

ارسال نظرات