۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۱
کد خبر: ۴۹۳۸۵۹

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

تأکید بر اخذ مجور از سوی تشکل ها و جبهه‌های سیاسی، پایان فیلمبرداری فیلم سلیمه در مرند و راه اندازی انجمن فرهنگی هنری عاشیقی در تبریز از مهم‌ترین اخبار کوتاه آذربایجان‌شرقی است.
اخبارکوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، رحیم شهرتی فر، فرماندار تبریز اظهار داشت: طبق مفاد قانون نحوه  فعالیت احزاب و گروه های سیاسی  و مصوب کمیسیون ماده ۱۰ احزاب، سه تشکل و جبهه سیاسی شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان کشور؛ جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی و جبهه پیشرفت، رفاه و عدالت و احزاب دارای مجوز فعالیت قانونی قادر خواهند بود اقدام به حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری و شورای شهر کنند.

وی با بیان این‌که سایر جبهه های سیاسی باید قبل از هرگونه فعالیت انتخاباتی مجوزهای قانونی را از مراجع مربوطه کسب کنند، خاطرنشان کرد: افزایش جبهه ها و تشکل های سیاسی در چارچوب قانون، متعاقباً از طریق روابط عمومی فرمانداری تبریز اطلاع رسانی خواهد شد.

موشن‌گرافی‌های با موضوع «احیای دریاچه ارومیه» تولید شد
هادی یوسف زاده، مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان شرقی، اظهار داشت: موشن‌گرافی‌ها که از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تولید شده با همکاری صدا و سیمای آذربایجان شرقی و ستاد احیای دریاچه ارومیه مستقر در استانداری آذربایجان شرقی در حال پخش از شبکه استانی سهند است.

وی تصریح کرد: این اقدام در راستای همکاری‌های مشترک کانون و مدیریت بحران استانداری و ستاد احیای دریاچه ارومیه آذربایجان شرقی و با هدف اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی به مخاطبان به ویژه کودکان و نوجوانان و خانواده‌ها در راستای مصرف بهینه آب و ضرورت احیای دریاچه ارومیه، صورت گرفته است.

یوسف زاده افزود: برگزاری کارگاه‌های تخصصی در موضوعات فرهنگی هنری در مراکز کانون، برپایی نشست‌های تخصصی با موضوع مصرف بهینه ویژه خانواده‌ها در شهرهای استان، تولید سرود با موضوع آب و معرفی «سفیران آب» از بین نوجوانان علاقه‌مند در استان از دیگر برنامه‌ها و اقدامات کانون استان در راستای همکاری‌های مشترک با ستاد احیای دریاچه ارومیه است.

فیلمبرداری فیلم سلیمه در مرند به پایان رسید
سیدامین جواهری کارگردان جوان آذری زبان اظهار داشت: این فیلم در ژانر سیاسی با محوریت ایدئولوژی طالبان که  در این برهه زمانی بسیار حائز اهمیت هست با حضور عوامل سینمای کشور در فروردین ماه سال جاری در عیشآاباد شهرستان مرند به پایان رسید.

کارگردان فیلم سلیمه افزود: این فیلم به قلم سید جمشید روشن و به تهیه کنندگی مجید عباچی با حضور عواملی همچون منصور عبد رضایی به عنوان مدیر فیلمبرداری ، بابک نیازی به عنوان مدیر صدابرداری، امین پارسا به عنوان طراح صحنه و لباس، مهدی قدیری به عنوان طراح چهره پردازی، ایوب لاچینی به عنوان دستیار کارگردان و برنامه ریز، هانیه چمنی منشی صحنه، مهسا جمالی به عنوان عکاس برای حضور در جشنواره های بین المللی تهیه شده است.

وی افزود: نکته حائز اهمیت این فیلم نقش آفرینی سالار اسمی در نقش شمس الدین و فرناز علوی در نقش سلیمه به همراه بازی متفاوت هنرمندانی چون کامیار صالح پور، حمید رضا پولادی، محمدصادق پور سنگی، ابراهیم پور باقر و سیروان لاچینی است.

مجید عباچی تهیه کننده فیلم نیز گفت: فیلم سلیمه با سرمایه گذاری محمد افروزی و از سوی کانون فرهنگی ال اطهار به عنوان مهمترین برنامه این کانون در سال جاری تولید شده است که به زودی شاهد اکران خصوصی این فیلم با حضور جمع کثیری از مسوولان مهم کشوری و لشگری و همچنین منتقدین به نام سینمای کشور خواهیم بود.

راه اندازی انجمن فرهنگی هنری عاشیقی در تبریز
علی محرمی، معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی از راه اندازی انجمن فرهنگی هنری عاشیقی در تبریز خبر داد و افزود: این انجمن همزمان با آیین اختتامیه جشنواره موسیقی عاشیقلار و با حضور مرادخانی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، برای نخستین بار در کشور فعالیت خود را آغاز می کند.

وی، هنر عاشقی را از آثار هنری و سنتی منطقه اعلام و اظهار کرد: هنرمندان این عرصه در قالب انجمن هنری فعالیت های خود را با حمایت مجموعه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی توسعه می دهند. 

محرمی یادآوری کرد: موسیقی عاشیقی، سرچشمه‌ای از درون انسان دارد و طنین از دل برآمده‌ای است که لاجرم بر دل می‌نشیند و در این میان عاشیق ها به عنوان نمادی از موسیقی اصیل آذربایجانی، در طول تاریخ اجتماعی و فرهنگی این مرز و بوم، همواره همراه و همدل مردم در شادی‌ها و غم‌ها بوده اند و هنر و ادبیات شفاهی این مرز و بوم را سینه به سینه تا به امروز حفظ کرده اند./303/935/ب1

ارسال نظرات