۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۴
کد خبر: ۴۹۳۶۶۱
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

انکار ولایت ناشی از بی عقلی است

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه انکار ولایت ناشی از بی عقلی است، گفت: بی توجهی به عقل مانع درک حقایق می‌شود.
حجت االسلام والمسلمین انصاریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان استاد حوزه علمیه و مفسر قرآن کریم، امروز در مراسمی که به مناسبت دهه سوم ماه رجب در حسینیه شهدا برگزرا شد، گفت: آیات و روایات فراوانی درباره وجود مقدس حضرت رسول اکرم(ص) بیان شده است.

وی افزود: آیات و روایات ائمه معصومین(ع) دریایی بی ساحل است که شامل دقایق، حقایق، لطایف و اشارات فراوانی می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان بابیان اینکه ظرفیت مردم به نسبت آن دریای بی ساحل بسیار اندک است اما با چشیدن مقدار کمی از آن آب سیراب می‌شوند، ابراز کرد: ظرفیت پیامبر(ص) به تنهایی با همه این ظرفیت‌ها مطابقت دارد اهل حقیقت عقل انسان را عقل جزئی بیان می‌کنند در حالی که وجود مبارک رسول خدا عقل کل است.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: انسان اگر از عقل خودش استفاده نکند عقلشان معطل می‌ماند خداوند به پیامبر می‌فرماید: این افراد را می‌بینی تو را می‌نگرند در حالی که تو را درکت نمی‌کنند؛ انسان باید مراقب عقل خود باشد که مبادا به جایی برسد که از درک حقایق باز بماند و منکر معارف دینی شود.

این دانشمند فرزانه اضافه کرد: این بسیار تاسف انگیز است که انسان حقایق را ببیند اما در قلب از آن حقایق متنفر باشد برای مثال زمانی که اسلام مردمان را به انجام ورزش توصیه می‌کند تا از سستی و بی حالی خارج شوید چرا پس برخی از مردم آن را انجام نمی‌دهند.

خطیب مشهور با اشاره به اینکه همه مخلوقات در عالم هستی متحرک هستند، گفت: ساکن بودن همه مایه پوسیدگی است برای همین خداوند مخلوقات را حتی کوه‌ها را متحرک خلق کرد بنابراین زمانی که قلب حقایقی را می‌شنود اما نسبت به آن بی توجهی می‌کند قلبش می‌میرد.

این مفسر قرآن کریم عنوان کرد: پیامبر(ص) با همه ظرفیتی که دارد در عالم هستی تنها یکی است و نمونه‌ای ندارد در برابر همه این منکران حق که خود را عقل کل می‌دانستند صبر و شکیبایی پیشه کرد.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان اظهار داشت: کسانی که عقل جزئی آنان از بین رفته تنها به شکم و رفع غرایز خود فکر می‌کنند اگر عقل انسان فعال نباشد انکار خداوند و ولایت قطعی است./۲۰۲/۸۱۳/ب۱

ارسال نظرات