۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۱
کد خبر: ۴۹۳۴۷۸
استاد حوزه:

مبعث عید استجابت دعا و غفران گناهان است

استاد حوزه با بیان اینکه عید مبعث، عید استجابت دعا و غفران گناهان است، گفت: دعا برکات زیادی در زندگی انسان دارد و از آن جایی که خداوند بهترین مدبر است واگذار کردن امور به حکمت و عدالت الهی بهترین نتیجه را در پی دارد.
دعا
عید مبعث

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام لطفی، استاد حوزه علمیه قم بعد از ظهر امروز در آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان اینکه عید مبعث، عید استجابت دعا و غفران گناهان است، گفت: دعا برکات زیادی در زندگی انسان دارد و دعای مؤمن یعنی واگذاری سرانجام امور به مشیت الهی و از آن جایی که خداوند بهترین مدبر امور است واگذار کردن امور به حکمت و عدالت الهی موجب تمشیت امور به بهترین شکل ممکن می شود.

وی با اشاره به داستان قارون و حضرت موسی(ع) افزود: در روایت ها بیان شده که حضرت موسی(ع) زمانی که به رسالت مبعوث شد نزد قارون رفت و از او خواست که به مردم کمک کرده و خمس و زکات اموال خود را پرداخت کند.

استاد حوزه علمیه قم  تصیرح کرد: قارون نه تنها خمس و زکات اموال خود را پرداخت نکرد بلکه اقدام به سرکشی و طغیان علیه حضرت موسی(ع) و یاران ایشان کرد، او به حدی حضرت موسی(ع) را اذیت کرد که حضرت موسی به درگاه خداوند دعا کرده و برای قارون طلب عذاب کرد.

حجت الاسلام لطفی ادامه داد: قارون با دیدن نشانه های عذاب به حضرت موسی(ع) التماس کرد که او را ببخشد اما حضرت موسی(ع) او را نبخشید و به زمین دستور داد که قارون و تمام اموالش را در خود فرو ببرد.

حجت الاسلام لطفی اظهار کرد: حضرت موسی(ع) پس از عذاب قارون به مناجات گاه خود بازگشت و خداوند در این هنگام به حضرت موسی(ع) فرمود«ای موسی به عزت و جلالم سوگند اگر قارون به جای التماس به تو، به درگاه من دعا کرده و طلب استغفار می کرد او را می بخشیدم اما چون از تو طلب استغفار و بخشش کرد من نیز سرنوشت او را به تو واگذار کردم و تو نیز او را نبخشیدی و او هلاک شد».

وی افزود: این روایت به خوبی به ما نشان می دهد که اهل بیت(ع) و مؤمنان برای ما واسطه فیض هستند و انسان دعا و حوائج خود را باید به درگاه خداوند عرضه دارد چون اگر غیر از  این کند به سرنوشت قارون دچار خواهد شد که این موضوع در آیه 82 سوره قصص مورد تأکید قرار گرفته است.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه بهترین دعایی که مؤمن می تواند داشته باشد دعا برای فرج است؛ زیرا امام زمان(عج) همه چیز و همه کس مؤمنین در زمین است.

حجت الاسلام لطفی یادآور شد: تا ما ارتباط خود را با امام زمان(عج) درست نکنیم امور ما سامان نمی یابد بنابراین بهترین دعا برای برآورده شدن حاجات و رفع مشکلات دعای برای فرج امام زمان(عج) است/968/پ۲۰۲/ج۱

ارسال نظرات