۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۹
کد خبر: ۴۹۳۴۷۱

کار ۱۳۵ ساله‌ای که قالیباف سه ساله انجام داد

قالیباف گفت: در زمان تصدی مدیریت نیروی انتظامی محاسبه کرده بودیم که با بودجه عمرانی که برای احداث پاسگاه‌ها در اختیار داریم به ۱۳۵ سال زمان نیاز است، اما شاهد بودید که تنها در مدت زمان سه سال، ۲۸۰۰ پاسگاه در آن دوره ساخته شد.
قالیباف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دکتر محمد باقر قالیباف در جمع فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی به ذکر خاطراتی از زمان حضور خود در نیروی انتظامی پرداخت و گفت: زمان حضور من در نیروی انتظامی سهم بودجه ناجا از بودجه عمومی کشور 3.2 درصد بود اما زمان خداحافظی من از ناجا سهم ما به 3.1 کاهش پیدا کرده و تحولات عظیمی در نیروی انتظامی رخ داده بود.

 ما پیکان‌های که باید آنها را هل می‌دادیم به بهترین خودروها تبدیل کردیم، همچنین آن زمان محاسبه کرده بودیم که با بودجه عمرانی که برای احداث پاسگاه‌ها در اختیار داریم به 135 سال زمان نیاز است، اما شاهد بودید که تنها در مدت زمان سه سال، 2800 پاسگاه در آن دوره ساخته شده و نیروهای ناجا نیز جوان شدند و آموزش دیدند.

در نیروی انتظامی گفتیم می‌خواهیم امنیت را مردمی کنیم؛ آن زمان وقتی مردم دزد را می‌گرفتند و به کلانتری می‌بردند، کلانتری دزد را تحویل نمی‌گرفت و می‌گفت اول برو کاغذ بخر و این کارها را انجام بده اما تنها 14 ماه بعد از آن شاهد بودید که مردم در خانه خودشان نشستند و با پلیس 110 تماس گرفتند.

کاندید دوازدهمین دوره ریاست جمهوری افزود: زمانی که من می‌گفتم می‌خواهم پلیس را به خانه مردم ببرم، در مجلس ششم به من گفتند آقای قالیباف هر حرفی بزن اما این یک حرف را نزن چون امکان پذیر نیست، اما من در 13 رجب پلیس 110 را افتتاح کردم.

 در دولت خاتمی و زمانی که آقای عارف معاون اول بودند، تلاش کردیم تا پلیس + 10 را تشکیل دهیم و کار صدور گذرنامه که مهم ترین سند اعتباری امنیتی بود را به مردم واگذار کنیم. حتما به خاطر دارید که در آن زمان چه صف‌هایی تشکیل می‌شد و چه هزینه‌های هنگفتی برای صدور گذرنامه بر دوش دولت بود اما IT Base کردن در نیروی انتظامی و در درون شهرداری اتفاق افتاد./807/ ۲۰۲/ص

 

 

ارسال نظرات