۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۴
کد خبر: ۴۹۳۳۶۱
مدیر مدرسه علمیه مولاوردیخان قزوین:

معرفی پیامبر اسلام به جهانیان از راه‌های مقابله با هجمه‌های فرهنگی دشمن است

حجت الاسلام عبدالهی گفت: افرادی برای از بین بردن اصل دین با تبلیغ سوء و حمله به شخصیت پیامبر به عنوان مرکز و سمبل دین اسلام اعتقادات و ارادت مردم را ضعیف کنند، بنابراین لازم است در مقابل این هجمه‌های فرهنگی، پیامبر و دین را بیشتر و بهتر بشناسیم و به طور صحیح معرفی کنیم.
مبعث

حجت الاسلام محمد علی عبدالهی،‌ مدیر مدرسه علمیه مولاوردیخان،‌ در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با بیان اهمیت بزرگداشت سالروز بعثت پیامبر اکرم(ص)، گفت: با توجه به دو نکته گرامیداشت سالروز بعثت پیامبر اکرم(ص) دارای اهمیت است؛ نخست اینکه با توجه به امی بودن پیامبر اکرم(ص) و محتوا و ساختار قرآن خود امر بعثت امری خارق العاده و معجزه بود.

وی ادامه داد:‌ در کنار معجزه بودن امر بعثت نکته دوم این است که گرامی داشتن هر امری به اندازه ارزش آن است، بنابراین فرد و واقعه‌ای که امتیاز و ارزش عالم به آن است به طور قطع در ذات خود به تجلیل نیاز دارد.

حجت الاسلام عبدالهی با بیان اهمیت معرفی شخصیت پیامبر اکرم(ص) و اسلام ناب ابراز داشت:‌ ما در حال حاضر با افکار و برخوردهایی مواجه هستیم که روحیه دین ستیزی و دین گریزی را در دین تشویق می‌کنند و افرادی برای از بین بردن اصل دین تلاش می‌کنند و قصد دارند با تبلیغ سوء و حمله به شخصیت پیامبر اکرم(ص) به عنوان مرکز و سمبل دین اسلام اعتقادات و ارادت مردم را ضعیف کنند، بنابراین لازم است در مقابل این هجمه‌های فرهنگی پیامبر و دین را بیشتر و بهتر بشناسیم و به طور صحیح معرفی کنیم.

وی با اشاره به شبهه محدود بودن سازگاری قرآن با نیازهای 15 قرن پیش خاطرنشان کرد: قرآن کتابی است که برای تمام مردم و تمام زمانها فرستاده شده و همیشه نو و دارای کارایی است، مسایل مختلف علمی، فضا، تربیتی، اعتقادی و اجتماعی و اهمیت توانمندی علمی و تفکر البته نه با جزئیات کامل، بلکه به طور کلی در قرآن موجود است و میزان بهره مندی از آن به میزان ظرفیت افراد بستگی داشته و نارسایی در فهمیدن و فهماندن آن است نه در خود قرآن، هر فردی هم که ادعا دارد قرآن با نیازهای روز سازگاری ندارد باید ادعای خود را ثابت کند.

مدیر مدرسه مولاوردیخان قزوین سپس با پرداختن به چگونگی معرفی صحیح دین اسلام و جایگاه بعثت پیامبر اکرم(ص) ابراز داشت: برای معرفی اسلام و دین ناب به دنیا لازم است به دامن قرآن یعنی خواندن، فهمیدن و تدبر در آیات آن بازگشت، این بهترین راه برای بیان اسلام ناب محمدی است.

وی در پایان با بیان اهمیت مراجعه و عمل به قرآن گفت: شِفای قلبها و راه حل مشکلات در قرآن و دین موجود است،‌ بنابراین مراجعه و توجه و تدبر در قرآن اهمیت می‌یابد و عمل نکردن به قرآن گرفتاری و مشکلات را به دنبال خواهد داشت./303/955/ب1

ارسال نظرات