۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۰
کد خبر: ۴۹۳۳۰۷
نماينده ولي فقيه در خراسان شمالي:

روحيه پژوهشی در بین طلاب و روحانیان تقویت شود

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأكيد بر تقويت روحيه پژوهشي طلاب در مدارس علميه استان، گفت: مدارس علميه هم بايد با پژوهش و توليد محتوا در عرصه توليد فعال باشند.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمين ابوالقاسم يعقوبي، نماينده ولي فقيه در خراسان شمالي و امام جمعه بجنورد، عصر امروز در جمع طلاب و اساتید مدارس علمیه استان، اظهار داشت: پژوهش ازجمله اموري است كه در مدارس علميه مورد کم‌لطفی قرار گرفته كه بايد به آن توجه ويژه شود.

وي افزود: در طول تاریخ علمای ما با تحمل مصائب و سختی‌های بی‌شماری به تحقيق و پژوهش پرداخته و با نوشتن کتاب‌های فاخر توليد محتوا کرده‌اند به‌گونه‌ای که به اين طريق نتيجه تحقيقات خود را براي آيندگان به ارث گذاشتند و این کتاب‌ها روحیه پژوهشی آنها را نشان می‌دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمين يعقوبي اضافه كرد: پژوهش یکی از شاخص‌های علم است كه مدارس علميه بايد به آن توجه كرده و در اين راه از ظرفيت اساتيد برجسته و مسلط براي تحقيق، پژوهش و ارتقای روحيه پژوهشي در طلاب و علاقه‌مندان به تحصيل بهره برند.

وي ادامه داد: مدارس علميه استان بايد در راستاي تقويت حوزه‌های علميه و روحيه پژوهشي طلاب با حضور اساتيد توانمند و مسلط تجهيز شده و ابزارها و امكانات جديدي براي طلاب فراهم گردد تا آنها هم با روحيه پژوهشي بالا وارد ميدان عمل شده و به توليد محتوا بپردازند.

رييس شوراي فرهنگ عمومي استان خراسان شمالي تصريح كرد: اگر برای طلاب و کسانی که دارای علاقه و نبوغ خاصی در زمینه‌های گوناگون هستند برنامه‌های اصولي و مدون داشته باشیم به‌طور يقين در حوزه علمیه هم در عرصه توليد و فعالیت رشد چشمگيري را مشاهده می‌کنیم.

وي خاطرنشان كرد: حوزه علميه می‌تواند در راستاي شعار سال و عمل به رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب نقش مؤثري ايفا كند و با تربيت نيروهاي انقلابي، متدين، باانگیزه و کارآمد وارد عرصه توليد شود.

رييس شوراي استاني حوزه‌های علميه خراسان شمالي با اشاره به نقش مؤثر حوزه‌های علميه در نظام جمهوري اسلامي ايران، افزود: امروز با گذشته فرق می‌کند و حوزه‌های علميه تأثير و نقش تعیین‌کننده‌ای در حمايت از نظام اسلامي و وجهه بین‌المللی آن دارند كه بايد با تربيت انسان‌های مخلص، متدين، مدير، مدبر و كارآمد وظيفه خطير خود را به نحو احسن انجام دهند.

وي اضافه كرد: نقش حوزه‌های علمیه در این نظام اقتضا می‌کند که تولیدات فاخر و به‌روز داشته باشد و با توليد کادرهای کارآمد، زمان‌شناس و مخاطب شناس، دوست و دشمن‌شناس دوش‌به‌دوش مردم در راستای تحقق شعار سال و عرصه توليد گام بردارد.

حجت‌الاسلام والمسلمين يعقوبي ادامه داد: در حقيقت حوزه علميه هم در عرصه توليد فعاليت دارد؛ چراكه توليد تنها شامل توليد كالا و محصول نيست بلکه تربيت مدير، استاد و مبلغ و همچنين توليد كادرهاي كارآمد، مدير، مدبر هم نوعي توليد است كه اثرات پايداري در جامعه دارد.

نماينده ولي فقيه در خراسان شمالي با اشاره به جايگاه حوزه‌های علميه استان، تصريح كرد: حوزه‌های علمیه استان به لحاظ کمی و کیفی رشد داشته‌اند اما بايد از تمام توان و امكانات خود بيشترين استفاده را براي رسيدن به جايگاه مورد انتظار رهبر معظم انقلاب ببرند./۲۰۲/۹۳۱۴/ب۱

ارسال نظرات