۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۸
کد خبر: ۴۹۲۸۷۹
کارشناس مسائل سیاسی:

شورای نگهبان در احراز یا عدم احراز صلاحیت ها جناحی عمل نکرده است

حجت الاسلام نیازی با اشاره به عدم احراز صلاحیت افراد از جناح های مختلف از سوی شورای نگهبان، گفت: همین مسأله نشان می دهد این شورا در احراز یا عدم احراز صلاحیت ها جناحی عمل نمی کند هرچند ما آنها را معصوم و خالی از خطا و اشتباه نمی دانیم.
حجت الاسلام نیازی کارشناس مسائل سیاسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد نیازی کارشناس مسائل سیاسی شامگاه جمعه در نشست بصیرت افزایی که در مسجد امام علی(ع) خیابان 19 دی قم برگزار شد با اشاره به اعلام نفرات تأیید شده برای انتخابات ریاست جمهوری از سوی شورای نگهبان، اظهار داشت: در این قضیه هم شورای نگهبان نشان داد که بدون توجه به گرایش های سیاسی و حواشی بعد از ثبت نام طبق آن چه تشخیص می دهند به وظیفه خود عمل کردند و این اسامی هم که اعلام شده مشخص می شود که وابستگی به جریان سیاسی کاندیدا برای شورای نگهبان اهمیتی ندارد.

وی با انتقاد از ثبت نام بیش از هزار و ۶۰۰ نفر برای انتخابات ریاست جمهوری افزود: دومین مقام بعد از مقام معظم رهبری است و مجلس و دولت و شورای نگهبان باید جلوی این سهل انگاری ها را بگیرند ولی به هرحال در میان هزار و ۶۰۰نفر تنها شش نفر تأیید شدند و در میان چهره های شاخص سیاسی از جناح اصول گرا و اصلاح طلب بودند افرادی که تأیید نشدند.

حجت الاسلام نیازی تأکید کرد: همین مسأله نشان می دهد که شورای نگهبان خطی و جناحی عمل نمی کند، هرچند شورای نگهبان هم معصوم نیست ولی مهم این است که یک مسؤول طبق چارچوب مشخص شده به وظایف خود عمل کند و در مورد شورای نگهبان هم امام راحل فرمود: «هر کس اعتراض نامربوطی به شورای نگهبان بکند باید تحت تعقیب مفسد فی الأرض قرار بگیرد».

باید با تشخیص و بصیرت به کاندیدای مورد نظر خود رأی بدهیم

وی با بیان اینکه وظیفه مردم و انقلابی ها بررسی و تحقیق برای انتخاب اصلح است، خاطرنشان کرد: برخی می گویند شورای نگهبان شش نفر را تأیید کرده بنابراین هر شش نفر صلاحیت دارند و می توانیم بدون تحقیق به هرکدام خواستیم رأی بدهیم که این حرف درستی نیست بلکه باید حضور مردم در پای صندوق های رأی هم پرشور و دشمن شکن باشد و در کنار این حضور باید با تشخیص و بصیرت به کاندیدای مورد نظر خود رأی بدهیم و فردی هم که نام امام زمان(عج) را در برگه بنویسد هم به وظیفه خودش عمل نکرده است.

کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: شورای نگهبان کف شرایط را در نظر می گیرد همانند حداقل نمره ای که برای قبولی در مدرسه و دانشگاه در نظر گرفته می شود؛ بله فردی که نمره 12 هم گرفته قبول است ولی آیا کسی که نمره 19 یا 20 گرفته از او صلاحیت بیشتری ندارد؟ در روایت داریم «هرکس فردی را برای رییس جامعه اسلامی برگزیند با این که از او بهتر هم وجود داشته است خیانت کرده است».

وی در پایان با بیان اینکه عدم احراز صلاحیت به معنای عدم صالح بودن برای تصدی ریاست جمهوری است، یادآور شد: اعضای شورای نگهبان برای احراز یا عدم احراز صلاحیت برای هرفردی شرایط خاصی را در نظر می گیرند و شاید فردی برای این مقام صلاحیت نداشته باشد ولی در جایگاه دیگری فرد مناسبی باشد ولی به هرحال باید همه کسانی که فکر می کردند صلاحیت دارند ولی پذیرفته نشدند به قانون احترام بگذارند./1330/ ۲۰۲/ص

 

ارسال نظرات