۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۷
کد خبر: ۴۹۲۵۱۱
استاد حوزه علمیه قم:

صبوری در شدائد و مصائب عامل رستگاری و سربلندی است

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که خداوند متعال به آنانی که در برابر شدائد و سختی ها تحمل و استقامت بورزند جایگاه رستگاری و عزت را بشارت می دهد، گفت: بی شک پس از صبوری پیروزی و رستگاری فرا می رسد.
صالحی خوانساری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین مرتضی صالحی خوانساری، استاد حوزه علمیه قم امشب در رواق امام خمینی حرم مطهر رضوی با بیان این که بر اساس بیان امام رضا(ع) مؤمن ایمانش ثابت نمی شود مگر اینکه خصلت هایی از ولی خدا و ائمه اطهار(ع) بیاموزد، گفت: یکی از این خصلت ها مدارای با مردم و پرهیز از تجسس است.

وی با بیان این که اگر عیبی دیدید، مخفیانه تذکر داده و با مردم سازش کنید، تصریح کرد: اگر بنا باشد از ولی خدا خصلتی بیاموزید، آن خصلت صبر، استقامت، تحمل و خویشتن داری در سختی ها، مصائب و مشکلات زندگی است.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که اگر می خواهید مؤمن قلمداد شده و خداوند رحمان ایمان شما را امضا کند باید در شدائد، سختی ها و مصائب استقامت کرده و صبر کنید که اینگونه رستگار می شوید، خاطرنشان کرد: خداوند متعال در قرآن اینطور بیان کرده که در ترس، گرسنگی، کمبود مال، از دست رفتن جان و دیدن ناراحتی شما را امتحان می کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری با بیان این که دستور خداوند متعال بشارت به آنانی است که در برابر شدائد و سختی ها تحمل و استقامت ورزیده و در برابر مشکلات می ایستند، بیان کرد: بندگان خدا عصبانی نشده، کفر نگویند و در برابر هر آنچه از سوی او آمده استقامت کنند که پس از صبر و استقامت پیروزی و رستگاری فرا می رسد.

وی با بیان این که عده ای راه و رسم زندگی را نیاموخته و نسبت به امتحانات الهی کفر می ورزند، گفت: خداوند متعال از حضرت ایوب به عنوان بندگان خوب خود که استقامت ورزیده و صبر می کنند یاد کرده و خداوند به آنانی که در تلخی ها ساخته و تأمل کنند ثواب و اجر عظیمی را همچون رسول خدا(ص) نصیبشان می کند.

استاد حوزه علمیه قم در ادامه با اشاره به آسیه، همسر فرعون از او به عنوان سیده زنان زمان یاد کرد و با بیان این که در عین بی دینی و بی خدایی فرعون، همسرش به خدای او ایمان نیاورد، یادآور شد: قرآن می گوید او را به زمین میخکوب کرده و به سینه اش ضربه زدند تا خدای خالق را ترک گوید اما می ایستد و می گوید محال است به خدای فرعون ایمان بیاورم.

حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری با بیان این که زنان باید با اندیشه، متفکرانه و اندیشمندانه در برابر مشکلات ایستاده، ناراحتی را افزون نکرده و تقابل نکنند، اظهار کرد: زوجین در خانواده باید با فراگیری درس صبوری از ائمه اطهار(ع)، نگذرانند تا دوری از عقل و تدبیر زندگی را برای آنان تلخ و بحرانی کند.

وی با بیان این که صبوری، خطرات را کنار زده و دنیای انسان را آباد می کند، بیان کرد: حضرت یوسف مورد حسد برادران قرار گرفت، به بردگی گرفته شد، گرفتار غریزه جنسی همسر عزیز مصر شد اما در هر شرایطی صبوری کرد تا اینکه عزیز مصر شد و به عبارتی با بردباری از غلامی به جایگاه عزت دست پیدا کرد و این صبوری باید ملاک همگان در زندگی باشد./864/۲۰۲/ب۲

 

 

 

ارسال نظرات