۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۴۹۱۹۳۲

تأیید صلاحیت بیش از 98 درصد کاندیداهای شورای اسلامی در استان سمنان

دبیر ستاد انتخابات استان سمنان گفت: ازمیان دو هزار داوطلب حضور در انتخابات شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای استان تنها ۳۵ نفر رد صلاحیت شده و ۹۸.۷ درصد صلاحیتشان را تائید شده دیدند.
انتخابات شوراها

به گزارش خبرگزاری رسا از سمنان، سعید متقی در جمع خبرنگاران در محل استانداری سمنان و در پاسخ به سوالی با موضوع رد صلاحیت های صورت گرفته در انتخابات شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای استان، گفت: ۳۵ نفر یا ۱.۳درصد از مجموع دو هزار و ۷۰۷ داوطلبی که برای شوراهای اسلامی استان نام نویسی کرده بودند، رد صلاحیت شدند و ۷۰ نفر یاسه درصد نیز انصراف دادند.

وی افزود: با رد صلاحیت و انصراف افراد تا صبح دوشنبه تعداد دواطلبان حضور در شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای استان سمنان به یک هزار و ۹۷۰ نفر رسید.

دبیر ستاد انتخابات استان سمنان گفت: به این ترتیب در روز ۲۹ اردیبهشت ماه یک هزار و ۹۷۰ نفر برای کسب یک هزار و ۱۹صندلی شوراهای اسلامی در شهرها و روستاهای استان  به رقابت می پردازند و۶۴۲ نفر دیگر به عنوان علی البدل انتخاب خواهند شد.

متقی بیان داشت: انتخابات شوراهای اسلامی در ۲۰ شهر، ۱۵ بخش و ۳۹۸روستای استان سمنان به طور همزمان برگزار می شود.

وی با بیان اینکه طبق دستور المل ارائه شده از سوی ستاد انتخابات کشور، ۱۵۰ شهر ایران اسلامی انتخابات را به صورت الکترونیکی برگزار می کنند، افزود: بر اساس برنامه ریزی ها، در سه شهر سمنان، شاهرود و دامغان انتخابات شورای شهر به صورت الکترونیکی برگزار می شود .

دبیر ستاد انتخابات استان سمنان گفت: ستادهای انتخابات در شهرستان های هشت گانه استان آمده برگزاری انتخابات پرشور و سرنوشت ساز در روز ۲۹ اردیبهشت هستند و تمامی اقدامات لازم برای این امر به وقوع پیوسته است.

متقی با بیان اینکه تعرفه های رای به استانداری سمنان تحویل داده شده اند، افزود: قرار است مانور برگزاری انتخابات الکترونیکی در شاهرود، سمنان و دامغان نیز طی هفته آتی در ستاد های انتخابات این شهرستان ها برگزار شود.

گفتنی است، استان سمنان ۷۰۰هزار نفر جمعیت و ۵۰۰ هزار نفر واجد شرایط رای دادن دارد./101/977/ب1

ارسال نظرات