۲۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۵
کد خبر: ۴۹۱۱۰۵
رییس شورای نهاد خدمت همدان:

فهرست نهاد خدمت در همدان اردیبهشت نهایی می شود

حجت الاسلام گرجی گفت: نهاد خدمت حزب نیست بلکه برآیند احساس نیاز نخبگان فرهنگی و سیاسی برای ارائه لیست در شورا بوده است و برای پاسخ به نیاز وحدت است و به دنبال افراد مشهور نیست و در این اینجا معیارها امتیاز می آورند و تضمین برای لیست نهاد خدمت تقوای افراد است.
حجت الاسلام علی اصغر گرجی، استاد حوزه علمیه قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، نشست خبری شورای مرکزی نهاد خدمت صبح امروز در حسینیه بختیاری های همدان با حضور اعضای شورا و خبرنگاران همدان برگزار شد.

حجت الاسلام علی اصغر گرجی رییس و سخنگوی نهاد خدمت اظهار داشت: شهر همدان در بسیاری از سنت ها پیش قدم و زبانزد است و یکی از احساس نیازهایی که توسط مردم همدان احساس می شدخلا وجود همگرایی بین نیروهای انقلابی در عرصه های فرهنگی و سیاسی بود.

وی افزود: همگان معترف بودند که اگر فرآیندی در این زمینه شکل بگیرد امر مبارکی خواهد بود و مراجعاتی به محضر علما در این زمینه داشتند که از جمله آنها آیت الله موسوی اصفهانی بود و ایشان تصمیم گرفتند که نیروهای انقلابی را دعوت به تجمع کردند و در جلسه ای که با حضور 300 نفر از نخبگان انقلابی اصناف همدان حضور داشتند؛ دغدغه رسیدن به وحدت توسط آیت الله موسوی اصفهانی مطرح شد و ادامه فرآیند را بر عهده خود نخبگان گذاشتند و ورود آیت الله موسوی اصفهانی نفیا و اثباتا تاثیری بر انتخابات و نامزدها نداشته و ندارد.

حجت الاسلام گرجی گفت: دوستان به این نتیجه رسیدند که با رای گیری شورایی 13 نفره تشکیل دهند تا این شورا فرآیندی برای گزینش افراد انقلابی و ارائه لیست واحد ایجاد کنند و افراد را برای مردم معرفی کنند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در بدو تشکیل جلسه این شورا نام این شورا با توجه به تعبیر رهبر معظم انقلاب درباره شورای اسلامی شهرها نهاد خدمت نماد وحدت انتخاب شد.

استاد حوزه علمیه قم گفت: پیش بینی می شود که استقبال گسترده ای از این جریان بشود و این افراد حاضر در این شورا، شورای خود خوانده نیستند و این افراد با نخبگان و فعلان شهر همدان انتخاب شده اند و بنا نیست این شورا به لیست نهایی برسد و در انتخاب کاندیدا حزب و جناح مطرح نیست البته خط قرمزهای انقلاب حفظ می شود اما شورا بنا نیست با نظر شخصی نسبت به شورا نظر دهد و باید با کار کارشناسی بررسی هایی  صورت گیرد.

وی ابراز داشت: ۲۲ نفری که بالاترین امتیازها را کسب کنند فارغ از دسته و گروه ها به مجمع عمومی نخبگان معرفی می شوند که با آرا کتبی آن جمع انتخاب خواهند شد.

حجت الاسلام گرجی گفت: پیش بینی این است که تا هفته نخست اردیبهشت ماه افراد را به مجمع عمومی معرفی کنیم و برای هفته دوم اردیبهشت بعد از اعلام تایید صلاحیت ها لیستا نهایی را به مردم اعلام کنیم.

وی افزود: نهاد خدمت حزب نیست بلکه برایند احساس نیاز نخبگان فرهنگی و سیاسی برای ارائه لیست در شورا بوده است و برای پاسخ به نیاز وحدت است و به دنبال افراد مشهور نیست و در این اینجا معیارها امتیاز می آورند و تضمین برای لیست نهاد خدمت تقوای افراد است.

رییس شورای نهاد خدمت همدان افزود: قویترین اهرم برای افراد انتخابی در شورای شهر تقوای الهی است و اهرم دوم برای منحرف نشدن از مسیر داشتن گذشته مناسب و روحیه انقلابی است و اهرم سوم رای دادن نخبگان انقلابی است که این افراد را انتخاب کنند.

وی ادامه داد: این نخبگان بنای مطالبه گری دارند، لیست نهاد خدمت بنا بر سهم خواهی نیست اما معیار و امتیاز برای آن وجود دارد و یکی از معیارهای انتخاب شور و نشاط جوانی است و امید است که تعداد قابل توجهی از افراد جوان و تجربه افراد با تجربه با هم گره بخورد.

حجت الاسلام گرجی گفت: نهاد خدمت برنامه ای برای ورود در انتخابات شورای شهر ندارد، نهاد خدمت از همه کاندیدای های محترم برای حضور در ایست نهایی دعوت عمومی کرده است و باید برای همکاری با این شورا خلاصه ای از سوابق و برنامه های خود برای دبیرخانه نهاد خدمت ارسال کنند و اگر معیارهای حداقلی را داشتند برای حضور در مصاحبه دعوت می شوند و تا کنون افراد زیادی برای حضور در مصاحبه ها اعلام حضور کرده اند و انتظار این است که با تلاش رسانه ها اطلاع رسانی کامل شود و آخرین فرصت برای ارسال سوابق به نهاد خدمت 28 فرودین ماه است.

وی افزود: از سیصد و اندی افراد حاضر در انتخابات شورای شهر همدان نیمی از افراد  خواهان حضور جدی در انتخابات نیستند و در حدود 30 درصد افراد تاکنون سوابق خود را برای نهاد انتخابات ارسال کرده اند.

استاد حوزه علمیه قم گفت: یکی از معیارهای مهم مدیریت متدین و انقلابی بودن افراد است و مقصود از انقلابی همان تعریف رهبری است  و یکی دیگر از معیارها کارآمدی  و روحیه و اعتقاد به کارهای تیمی است.

وی ادامه داد: در انتخاب افراد دو معیار مد نظر قرار گرفته است و باید شرح وظایف قانونی شورا مشخص باشد و در مطالبات چند معیار مشخص شده است و اهم آنها توجه به شرح وظائف قانونی شورای شهر، آسیب شناسی شهر از حیث فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی است.

حجت الاسلام گرجی گفت: افرادی که در نهاد خدمت حضور دارند و در تشخیص صلاحیت ها از کارشناسان مربوطه دعوت می شود و با حضور آنان افراد به مجمع عمومی پیشنهاد خواهند شد.

وی اظهارد اشت: نهاد خدمت نسبت به آینده کاری افراد هیچ تضمیمنی نمیدهد البته ساز و کارهایی را انجام می دهیم تا درصد اشتباه تا حد امکان پایین بیاید و تلاش در این است که افراد شایسته انتخاب شوند.

استاد حوزخ علمیه قم گفت: تمایز نهاد خدمت با لیست های دیگران این است که لیست های موجود حزبی،  منطقه ای و یا مسائل دیگر است اما در نهاد خدمت افراد معتقد به انقلاب حضور دارند و افرادی که در مجمع عمومی حضور دارند به صورت حقیقی از همه جناح ها و احزاب هستند و باید دانست که نهاد خدمت برآیند همه گرایش ها و افکار است البته  منظورگرایش های داخل نظام است.

وی گفت: به دنبال سازوکاری هستیم که از لیست نهایی خود حمایت کنیم و نهاد خدمت به عنوان نماد خدمت است و در آینده نزدیک خدمت آیت الله موسوی اصفهانی و دیگر علما خواهیم رسید.

حجت الاسلام گرجی در پایان گفت: نهاد خدمت به سوی تمام افراد دست همکاری و تعامل دراز می کند و از آن جمله اصحاب رسانه ها هستند و قطعا تمام تلاش هایی که برای نهاد خدمت می کشند با همت و یاری برادران و خواهران اصحاب رسانه به ثمر بنشیند./۹۷۹/ ۲۰۲/ص

ارسال نظرات