۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۷
کد خبر: ۴۹۱۰۵۳
نماینده مردم تبریز:

بهره‌ گیری از ظرفیت نیروی انسانی در کشور ضعیف است

علیرضابیگی با بیان این‌که هم مردم و هم مسؤولان قوای سه گانه در تقویت اقتصاد ملی و تولید داخلی مسؤولیت بر عهده دارند، گفت: بهره‌ گیری از ظرفیت نیروی انسانی در کشور ضعیف است.
احمد علیرضا بیگی

احمد علیرضابیگی، نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی با عنوان «اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال» به تشریح راهکارهای تحقق توصیه‌های معظم‌له پرداخت و اظهار داشت: نباید توصیه‌های رهبر انقلاب در حد شعار باقی بماند.

وی با تأکید بر این‌که همه کشورها برای پیمودن مسیر پیشرفت و حمایت از تویلدکنندگان بر خرید مردم از تولیدات کشور خود تأکید دارند، خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم تعصب پس از شعار رهبر انقلاب اسلامی نسبت به تولیدات داخلی را به صورت فرهنگ رایج در جامعه میان اقشار مختلف مردم ترویج دهیم، موضوع اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید ملی تحقق خواهد یافت.

علیرضابیگی با بیان این‌که هم مردم و هم مسؤولان قوای سه گانه در تقویت اقتصاد ملی و تولید داخلی مسؤولیت بر عهده دارند، گفت: هر چند دولت بایستی بسته‌های تشویقی لازم را ارائه کند، اما تولیدکنندگان نیز باید استاندارد و کیفت را بالاتر ببرند و قیمت تمام شده را هم برای رقابت با کالاهای مشابه خارجی پایین بیاورند.

نماینده مردم تبریز در مجلس عدم استفاده از منابع، ظرفیت و نیروی انسانی داخل کشور برای تولید کالاهای مورد نیاز را یکی از مهم‌ترین آفت‌های روند تولید در کشور دانست و تصریح کرد: این بی‌توجهی و عدم استفاده از ظرفیت داخلی شامل بهره‌وری از جوانان و صاحبان حرف برای ایجاد اشتغال هم می‌شود.

وی با اشاره به این‌که بسیاری از جوانان تحصیل‌کرده در شغل‌هایی بی‌ربط با آنچه که در دانشگاه آموخته‌اند، مشغول به فعالیت هستند، گفت: البته طیف جوانان فارغ‌التحصیل دانشگاهی که بیکار هستند و توان تأثیرگذاری بر اشتغال در کشور را دارند، نیز قابل توجه است که مدیریت کشور در حوزه بهره‌وری از ظرفیت نیروی انسانی بایستی چاره‌اندیشی کند.

علیرضابیگی تولید و اشتغال را لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: تکرار شعار سال در مورد اقتصاد مقاومتی بیانگر اهمیت موضوع است، همانطور که رهبر انقلاب ددر ابتدای سال فرمودند؛ مسؤولان توقعات ایشان را در عرصه اقتصاد مقاومتی برآورده نکرده‌اند.

نماینده مردم تبریز در مجلس با بیان این‌که رهبر انقلاب اسلامی خود راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی را نیز نشان داده‌اند، افزود: ایشان فرمودند؛ علاج، در تقسیم کردن اقتصاد مقاومتی به نقاط کلیدی و مهم و تمرکز همه همت مسؤولان و مردم بر آن نقاط است و این نقاط کلیدی عبارت است از تولید داخلی و اشتغال بویژه اشتغال جوانان./935/302/ب2

 

ارسال نظرات