۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۳
کد خبر: ۴۹۰۸۵۲
دبیر ستاد اعتکاف زنجان:

۷۰ درصد معتکفان زنجانی بانوان هستند

دبیر ستاد مردمی اعتکاف شهرستان زنجان با اشاره به حضور پررنگ بانوان به ویژه بانوان جوان در مراسم اعتکاف امسال، گفت: حدود ۷۰ درصد معتکفان را بانوان تشکیل می‌ دهند.
مراسم معنوی اعتکاف

عباس خسروی، دبیر ستاد مردمی اعتکاف شهرستان زنجان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، با اشاره به آغاز ایام اعتکاف و حضور معتکفان در مساجد زنجان، اظهار داشت: 15 مسجد برای برگزاری مراسم اعتکاف در زنجان در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه با اشاره به استقبال خوب مردمی از مراسم اعتکاف امسال، خاطرنشان کرد: 2 هزار و 500 معتکف در برنامه معنوی اعتکاف امسال شرکت کرده اند که به وضوح، حضور جوانان از آمار بالایی برخوردار است.

این مقام مسؤول در ادامه با اشاره به تفکیک مساجد زنجان برای حضور برادران و خواهران، تصریح کرد: معتکفان آقا در مساجد جامع، ولی عصر(عج) کوچه باشگاه، مسجدالنبی(ص) و مسجد اسحاق میرزا حضور دارند که البته این مساجد نیز به تفکیک گروه های سنی دانش آموزی و دانشجویی تقسیم بندی شده اند.

خسروی در ادامه با اشاره به مساجد محل حضور بانوان، گفت: بانوان نیز در مسجد قبا، مسجد امام سجاد(ع)، مسجد ولی عصر(عج) شهرک امیرکبیر، مسجد امام علی(ع) آزادگان، مسجد امام باقر(ع)، مسجد امام صادق(ع) و مسجد چهارده معصوم(ع) اسلام آباد معتکف شده اند که در این مساجد نیز مانند برادران با توجه به گروه های سنی تفکیک های صورت گرفته است.

این مقام مسؤول در ادامه با بیان این که امسال ثبت نام‌ها به صورت اینترنتی نیز انجام ‌شد، افزود: زمان ثبت نام اینترنی 18 فروردین ماه سال جاری به اتمام رسید ولی ثبت نام حضوری تا 20 فروردین ادامه داشت.

دبیر ستاد مردمی اعتکاف شهرستان زنجان با اشاره به حضور پررنگ بانوان به ویژه بانوان جوان در مراسم اعتکاف امسال، گفت: حدود 70 درصد معتکفان را بانوان تشکیل می‌ دهند.

وی در پایان با اشاره به برگزاری مراسم اعتکاف در برخی از روستاهای شهرستان زنجان، خاطرنشان کرد: با برنامه ریزی های انجام شده، مراسم اعتکاف در 3 روستای شهرستان زنجان نیز در حال برگزاری است./949/303/ب2

ارسال نظرات