۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۴
کد خبر: ۴۹۰۳۳۳
پژوهشگر عرفان‌های نوظهور:

برخی کانال‌ها و گروه‌های مجازی «ضاله» هستند

حجت‌الاسلام حاج‌آقا زاده با اشاره به ضرورت سالم سازی شبکه های اجتماعی گفت: باید مباحثی همچون «کانال ضالّه» و «گروه ضالّه» را در جامعه مطرح کرد.
فضای مجازی
حجت الاسلام وحید حاج آقازاده، کارشناس خانواه حجت الاسلام وحید حاج آقازاده، کارشناس خانواه

حجت‌الاسلام وحید حاج‌ آقازاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به تغییر سبک زندگی در جامعه امروزی گفت: اتفاق دردناکی که امروزه در جامعه ما رخ داده این است که ادبیات، ذائقه و افکار تغییر یافته است، اما ما همچنان در حال پیمودن همان سبک و سیاق قبلی هستیم.

پژوهشگر عرفان های نوظهور با بیان اینکه امروزه افراد به دنبال خلق یک ذائقه و سبک جدید هستند، اظهار داشت: حال باید دید چه وسیله‌ای ما را به تغییر سبک زندگی می‌رساند که به یقین آن وسیله چیزی جز فضای رسانه‌ای بسیار بزرگ و بی در و پیکری است که امروزه در جامعه وجود دارد.

سواد رسانه، لازمه یک فرد انقلابی

وی افزود: امروزه کسی می تواند در حوزه ایمانی و انقلابی مؤثر باشد که رسانه را بشناسد و متأسفانه ضعفی که امروزه در جامعه احساس می شود این است که حتی نخبگان هم دارای سواد رسانه‌ای بالایی نیستند و به خوبی آن را نمی شناسند و نسبت به این مسأله کم‌ توجه هستند.

چرا برخی کانال‌ها و گروه‌های غیراخلاقی را ضالّه نمی‌نامند؟

حجت‌الاسلام حاج‌ آقا زاده با اشاره به ضرورت ضالّه نامیدن برخی کانال‌ها و گروه‌ها در شبکه‌های اجتماعی ابراز داشت: یک فرهنگی که باید به لحاظ فقهی در جامعه نهادینه شود این است که همان گونه که در فقه مقوله‌ای به نام «کتب ضالّه» وجود دارد که حتی نگهداری از آنها هم ممنوع است، باید مباحثی هم به نام «کانال ضالّه، گروه ضالّه» و غیره در جامعه مطرح شود و جای سؤال است که چرا افرادی تا کنون این مسائل را مطرح نکرده‌اند.

فضای مجازی آسیبی به عقاید جوانان وارد کرده که حتی وهابی‌ها قادر به آن نبودند!

وی افزود: متأسفانه مسؤولان در زمینه فضای مجازی جوانان را رها کرده‌اند تا اینکه امروزه مشاهده می‌شود جوانان با نام دانستن، انباری از شبهات هستند که به صراحت می‌توان گفت حتی سایت‌های وهابی هم قادر نبودند تا این حد در افکار و عقاید جوانان تأثیرگذار باشند.

کارشناس خانواده با اشاره به کم‌کاری دولت در زمینه فضای مجازی و مدیریت آن تصریح کرد: در این زمینه خط‌کشی‌های لازم از سوی دولت اسلامی صورت نگرفته است و حریم‌ها در آن مشخص نشده است که با دیدن شرایط موجود می‌توان گفت اگر کار به همین منوال ادامه بیابد به‌یقین کشور متحمل ضررهای شدیدی خواهد شد./841/ت302/س

 

ارسال نظرات