۰۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۳
کد خبر: ۴۸۸۶۹۸
حجت الاسلام رفیعی مطرح کرد؛

ضرورت رعایت انصاف در مناظرات انتخاباتی

حجت الاسلام رفیعی با تأکید بر اینکه در مباحث سیاسی باید انصاف داشت، گفت: در مناظرات انتخاباتی هم باید رعایت انصاف صورت گیرد و به خدمات و اقدامات صورت گرفته اشاره شود.
حجت الاسلام رفیعی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام ناصر رفیعی، کارشناس دینی رسانه ملی سه شنبه شب در جمع زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی امام هشتم در رواق امام خمینی(ره) به نقل از امام صادق(ع) اظهار کرد: سخت ترین اعمال یادخدا در همه حال، انصاف نسبت به همه مردم، مساوات و برادری؛ رسیدگی به امور مردم است.

وی با بیان اینکه انصاف قبول حق و بذل آن است، بیان کرد: انصاف با مردم به معنای حق‌پذیری است حتی اگر فرزند، دانشجو یا هر فرد دیگری گوینده حق باشد، حق‌پذیری مشروط به اعلام و ابراز آن است یعنی ضمن اینکه حق را پذیرفتیم آن را در جمع مربوطه اعلام کنیم.

حجت الاسلام رفیعی با بیان اینکه انصاف از صفات با ارزشی است که اگر در جامعه پیاده شود خیلی از مشکلات حل می شود، عنوان کرد: یکی از مصادیق انصاف این است که خوبی‌های دولت را هم ببینیم و تنها مسائل و مشکلات را نبینیم همچون رهبر معظم انقلاب در سخنرانی نوروزی خود در حرم مطهر رضوی رکود و پیشرفت‌های دولت را کنار هم مطرح کردند.

وی افزود: اگر دو روزنامه که یکی طرفدار دولت و دیگری مخالف دولت باشد را مقایسه کنیم می بینیم روزنامه طرفدار فقط به تعریف از دولت پرداخته به طوری‌که حتی یک انتقاد در این روزنامه دیده نمی شود و در روزنامه مخالف یک خبر مربوط به اقدامات دولتی نیست. این گونه نگارش منصفانه نیست.

حجت الاسلام رفیعی با تأکید بر اینکه در مباحث سیاسی هم باید انصاف داشت، متذکر شد: در مناظرات انتخاباتی که در آستانه انتخابات برگزار می‌شود، هم باید رعایت انصاف صورت گیرد و به خدمات و اقدامات صورت گرفته اشاره شود.

کارشناس دینی رسانه ملی ابراز کرد: تعابیر ناپسندی که به برخی مسؤولان گاهی نسبت داده می شود درست و منصفانه نیست، به هرحال هر وزیر باید خدمات وزیر قبل یا استاندار جدید خدمات استاندار قبل را مطرح کند.

حجت الاسلام رفیعی خاطرنشان کرد: انصاف با مردم یعنی آنچه را که برای خود می پسندیم و دوست داریم برای دیگران هم بپسندیم.

شایان ذکر است، «بهار رضوان» عنوان ویژه برنامه های نوروزی حرم مطهر رضا(ع) است که در قالب‌های متنوعی تا 15 فروردین در جمع زائران برگزار می‌شود./202/1308/ب1

ارسال نظرات