۰۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۰
کد خبر: ۴۸۸۶۴۳
آیت الله اشرفی شاهرودی:

استفاده از عقل راه غلبه بر خشم است

استاد سطح عالی حوزه گفت: باید با عقل به مبارزه با عصبانیت رفت و در این مواقع از اذکاری همچون یاد خدا و صلوات بر پیامبر اکرم(ص) و خاندانشان استفاده کرد.
آیت الله اشرفی شاهرودی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله مصطفی اشرفی شاهرودی استاد سطح عالی حوزه علمیه خراسان پس از نماز ظهر امروز در مسجد گوهرشاد حرم مطهر رضوی گفت: بسیاری از گناهان اجتماعی مانند فحاشی، زد و خورد، قتل و... ناشی از عصبانیت است و امام صادق(ع) می فرمایند: «کسی که به هنگام خشم و عصبانیت کنترل بر نفس خود نداشته باشد از شیعیان ما نیست».

استاد سطح عالی حوزه علمیه با ذکر روایتی از شیخ صدوق افزود: خداوند بر پیامبر اکرم(ص) وحی کرد که غضب در ابتدا مانند لقمه کوچکی است که می توان آن را فرو خورد اما اگر کنترل نشود مانند کوهی بزرگ می شود و پس از آن نمی توان به آسانی با آن مبارزه کرد.

وی با اشاره به ابزار مقابله با خشم خاطر نشان کرد: باید با عقل به مبارزه با عصبانیت رفت و در این مواقع از اذکاری همچون یاد خدا و صلوات بر پیامبر اکرم(ص) و خاندانشان استفاده کرد. در روایت آمده است در هنگام خشم اگر ایستاده اید بنشینید و اگر نشسته اید دراز بکشید و یا آب سرد بنوشید تا غضب تان آرام بگیرد./203/933/ب1

ارسال نظرات