۰۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۱
کد خبر: ۴۸۸۵۴۶
مسؤول گروه تبلیغی بیت النور مطرح کرد؛

روحانیان در ایام نوروز به ترویج سبک زندگی اسلامی بپردازند

مسؤول گروه تبلیغی بیت النور پرداختن به معضلات اجتماعی را از وظایف طلاب و روحانیان در ایام نوروز دانست و بر ترویج سبک زندگی اسلامی تأکید کرد.
تبلیغ دین

حجت الاسلام محسن اکبری در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به ظرفیت تبلیغی ایام نوروز عنوان کرد: در این ایام فرصت بسیار مناسبی در قالب دید و بازدیدهای نوروزی به وجود آمده است که می توان بسیاری از مفاهیم دینی را تبیین کرد.

وی افزود: یکی از مشکلات موجود در جامعه بحث تجمل گرایی است که در شرایطی که برخی از هموطنان ما نمی توانند مایحتاج زندگی خود را تهیه نمایند، عده ای مسابقه تجمل گرایی به راه انداخته اند و ما با تبیین معیارهای سبک زندگی اسلامی، باید با رواج تجمل گرایی مقابله کنیم.

مسؤول گروه تبلیغی بیت النور تصریح کرد: عید نوروز فرصت بسیار خوبی است که با سرکشی از فقرا و نیازمندان در جهت رفع مشکلات آنها تلاش کنیم و از سوی دیگر با ترویج اسراف و تجمل گرایی مقابله کنیم.

وی اظهار کرد: اگر جلوی اسراف ها و تجمل گرایی ها در کشورمان گرفته شود، بسیاری از فقرا از وضعیت بد اقتصادی خارج خواهند شد ولی متأسفانه الگوهای وارداتی و سبک زندگی غربی سبب شده که خانواده ها به سمت تجمل گرایی پیش بروند که این یکی از آسیب های جامعه است.

حجت الاسلام اکبری اضافه کرد: تجمل گرایی آسیب های فراوانی دارد که در کوتاه مدت و بلند مدت خود را به نمایش می گذارد و جامعه را به سمت رقابت در مصرف کالا می برد که این ایام بهترین فرصت برای پرداختن به معایب این موضوع ناپسند است.

مسؤول گروه تبلیغی بیت النور تأکید کرد: نقش تأثیرگذار روحانیت در جامعه باید در این موضوع به کار گرفته شود و از دید و بازدیدها و ارتباطات و تعاملات اجتماعی ویژه نوروز بهره برد تا با بیان مشکلات جامعه، راه حل مناسب پیش روی خانواده ها قرار داده شود.

وی ترویج سبک زندگی اسلامی را یکی از موضوعات بسیار مهم تبلیغی در ایام نوروز دانست و ابراز کرد: با توجه به ظرفیتی که در این ایام وجود دارد، طلاب و روحانیان باید آسیب های اجتماعی را مورد بررسی قرار دهند و با بیان روایات و آیات و حکایات کوتاه و پرمحتوا از زندگی ائمه و بزرگان دینی، از این فرصت تبلیغی بهترین استفاده را داشته باشند./872/ت302/ی

ارسال نظرات