۰۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۲
کد خبر: ۴۸۸۱۹۷
حجت الاسلام جلالی:

مبلغان در ایام نوروز مطالب کوتاه و پندآموز بیان کنند

حجت الاسلام جلالی با بیان اینکه تعطیلی برای طلاب معنا ندارد، از مبلغان خواست که در ایام نوروز مطالب کوتاه و پندآموز برای مردم بیان کنند.
تبلیغ دین

حجت الاسلام مجید جلالی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با تبریک فرا رسیدن عید نوروز عنوان کرد: این ایام فرصت بسیار مناسبی برای فعالیت های تبلیغی است و همان طور که امیرمؤمنان(ع) فرمودند که روزی که در آن گناه نشود آن روز عید است، باید تلاش کرد تا در این ایام خودسازی در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: در این ایام طلاب می توانند مطالعات و تحقیقات خود را به نحو مطلوبی انجام و کارهای عقب افتاده ای که از قبل داشته اند را به پایان برسانند و در کنار دید و بازدیدهای نوروزی، به کارهای علمی و مطالعاتی خود نیز بپردازند.

جانشین معاونت آموزش و پژوهش مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان تصریح کرد: همانطور که در سیره بزرگان ما مانند علامه طباطبایی و صاحب جواهر وجود دارد، برای طلاب تعطیلی معنا ندارد و علامه طباطبایی تنها روز عاشورا را تعطیل می کردند و یا صاحب جواهر هنگامی که فرزندش فوت کرد، مشغول تحقیق و مطالعه و نگارش کتاب بود.

وی استفاده از ظرفیت های تبلیغی این ایام را از وظایف طلاب و روحانیان دانست و خاطرنشان کرد: تبلیغ معارف دینی اصلی ترین شأن طلاب و روحانیان است و نباید از ظرفیت بزرگ نوروز که به علت حضور در میهمانی ها و دید و بازدیدها به وجود می آید غفلت کرد.

حجت الاسلام جلالی اضافه کرد: باید تلاش کرد تا در این ایام با توجه به قشرهای مختلف جامعه، مطالب مناسب آماده شود تا در فرصت کوتاه دیدارها، مطالب کوتاه و پندآموز بیان شود چون در این ایام فرصت منبر رفتن و سخنرانی های طولانی وجود ندارد.

وی تأکید کرد: بیشتر افراد جامعه را نسل جوان تشکیل می دهند و باید با آنها ارتباط برقرار شود و تا حد ممکن سؤالات آنها پاسخ داده شود.

جانشین معاونت آموزش و پژوهش مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان در ادامه افزود: صله ارحام و حضور در بین آشنایان و بستگان از ظرفیت های مهم این ایام است که می توان برای تبیین معارف دینی و تحکیم عقاید آشنایان از این فرصت استفاده کرد و موضوعات روز جامعه و مسائل مربوط به احکام دینی در این نشست و برخاست ها بیان شود./872/ت302/ی

ارسال نظرات