۰۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۴۸۸۱۲۴
عضو ارشد الوفاق بحرین:

تبعیض مذهبی به اعتقاد دولتی تبدیل شده است

معاون دبیرکل جمعیت الوفاق اسلامی بحرین تصریح کرد که آل‎خلیفه تبعیض مذهبی را در سراسر کشور گسترش داده است.
شیخ حسین الدیهی معاون دبیرکل الوفاق بحرین

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ حسین الدیهی معاون دبیرکل جمعیت الوفاق اسلامی بحرین در پیامی از ادامه تبعیض طایفه ای آل خلیفه به شدت انتقاد کرد و افزود: نظام بحرین شنیع ترین چهره از تبعیض طایفه ای را به شکل جنون آمیزی به نمایش گذاشته و این مساله از اقدامات دولتی به یک اعتقاد دولتی مبدل شده است.

وی تصریح کرد: دولت بحرین تبعیض را در بند بند زندگی و در زمینه های مختلف اجرا کرده و به حمایت گسترده از مرتکبان این تبعیض می پردازد. جوامع با ظلم و ستم و تبعیض و تفرقه و فتنه و نزاع ساخته نمی شوند و این مساله کاملا محکوم است.

حجت الاسلام دیهی با تأکید بر اینکه اندیشه تبعیض مذهبی بر اعتقادات نظام حاکم سایه افکنده است، اظهار داشت: تبعیض شدید در حقوق سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و دینی را در بحرین شاهد هستیم و نظام به تحکیم این تبعیض می پردازد و در برابر اشتغال، آموزش، بهداشت، مسکن و ساده ترین حقوق پیروان یک مذهب سنگ اندازی می کند.

عضو ارشد الوفاق بحرین با اشاره به اینکه امیدوار بودیم بحرین در صدر کشورهای تبعیض قرار نگیرد، ادامه داد: در روز جهانی مبارزه با تبعیض نژادی از بحرینی یاد می کنیم که نظام در آن شدیدترین تبعیض را در ابعاد انسانی، منطقه ای و حتی اندیشه مرتکب می شود.

وی تأکید کرد: این تبعیض تا جایی رسید که خانواده های مقتولان و بازداشت شدگان نیز با آن دست و پنجه نرم می کنند و حتی کسانی که شهادت مظلومانه فرزندان را به خانواده ها تسلیت می گویند نیز جنایتکار قلمداد می شوند.

حجت الاسلام دیهی خاطرنشان ساخت: هدف قرار گرفتن شهروندان بر اساس نام، نام خانوادگی، محل سکونت و حتی چهره آنان در محل کار و مناطق ایست بازرسی و محرومیت کودکان از گرفتن شناسنامه به دلیل تحت پیگرد بودن والدین نمونه های کوچکی از تبعیض در بحرین است.

معاون دبیرکل جمعیت الوفاق در پایان گفت: آل خلیفه در حالی منکر وجود داعش در بحرین است که تروریسم کاملا به این کشور نفوذ کرده و به جای مبارزه با این پدیده، در حال فشار شدید علیه معارضان نظام تروریستی است./980/ب902/د

ارسال نظرات