۲۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۲
کد خبر: ۴۸۷۵۷۳
رییس کل دادگستری خراسان شمالی:

ائمه جمعه بازوان توانای دستگاه قضایی برای پیشگیری از جرائم هستند

رییس‌کل دادگستری خراسان شمالی با اشاره به تأثیرگذاری ویژه ائمه جمعه و جماعات در جامعه، گفت: ائمه جمعه بازوان توانای دستگاه قضایی در پیشگیری از جرائم و آسیب‌های اجتماعی هستند.
حجت الاسلام قدرتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام نورالله قدرتی، رییس کل دادگستری استان خراسان شمالی امروز در گردهمایی ائمه جمعه استان که به میزبانی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد برگزار شد، با اشاره به اهمیت کار فرهنگی در جامعه اسلامی، اظهار کرد: کار فرهنگی باید برای مردم تبیین و اهمیت آن برای همه روشن‌سازی شود.

وی با اشاره به نقش ویژه ائمه جمعه و جماعات، اضافه کرد: ائمه جمعه بازوان توانمند دستگاه قضایی در زمینه پیشگیری جرائم و آسیب‌های اجتماعی‌ هستند.

حجت‌الاسلام قدرتی ادامه داد: ائمه جمعه استان در سال 1395 در همه حال کمک‌کار بسیار خوبی برای دستگاه قضایی استان بودند؛ اما لازم است از ظرفیت نماز جمعه در زمینه کاهش جرائم و آسیب‌های اجتماعی جامعه بیشتر استفاده شود.

وی با قدردانی از خدمات ائمه جمعه استان در زمینه کاهش جرائم و آسیب‌های اجتماعی، افزود: با ارشادها و راهنمایی‌های ائمه جمعه استان و سخنرانی‌های آنها در تریبون‌های نماز جمعه، در سال جاری آمار بسیاری از جرائم و آسیب‌های اجتماعی به‌ویژه طلاق، کاهش خوبی داشته است.

رییس کل دادگستری استان خراسان شمالی اضافه کرد: گسترش و ترویج سبک زندگی اسلامی از اصلی‌ترین مواردی است که می‌تواند در کاهش آمار جرائم و آسیب‌های اجتماعی و فردی تأثیرگذار باشد.

وی ادامه داد: از این‌ رو شایسته است ائمه جمعه و علمای برجسته استان در راستای گسترش سبک زندگی اسلامی همچون گذشته تلاش بیشتری داشته باشند.

رییس کل دادگستری استان خراسان شمالی در ادامه با تأکید بر خدمتگزاری شایسته به ملت، اظهار کرد: شهید بهشتی یکی از الگوهای مناسب برای خدمتگزاری به مردم است.

وی اضافه کرد: شهدای بزرگوار انقلاب و نظام درس خدمتگزاری را به ما می‌آموزند که چگونه با مردم رفتار کنیم و چگونه گره از کار مردم بگشاییم.

حجت‌الاسلام قدرتی خاطرنشان کرد: میزان رضایت و آرامش خاطر مردم از عملکرد مسؤولان سبب ارتقای رضایتمندی آنها از نظام جمهوری اسلامی ایران می‌شود؛ از این‌ رو باید برای گسترش فرهنگ تلاش و خدمت برای مردم تلاش کنیم./9314/202/ب2

ارسال نظرات