۲۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۴۸۷۵۷۲
همزمان با میلاد حضرت فاطمه انجام می شود؛

افتتاح رواق حضرت زهرا در حرم رضوی با حضور آیت الله نوری همدانی

رواق حضرت زهرا همزمان با میلاد با سعادت حضرت صدیقه کبری در حرم رضوی با حضور حضرت آیت الله نوری همدانی افتتاح می شود.
رواق حضرت زهرا(س)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، به منظور توسعه و گسترش مکان‌های اختصاصی ویژه بانوان در بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) رواقی تحت عنوان «حضرت زهرا» ویژه خواهران افتتاح می شود.

پروژه ساخت رواق حضرت زهرا(س) که از هشت سال قبل آغاز شده بنا به تأکید حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی در تسریع ساخت آن، همزمان با میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) به بهره برداری می‌رسد.

با توجه به اینکه بانوان ایفا کننده نقش مادری بوده و اغلب فرزندان کوچک همراه آنان است، این موضوع یکی از ضرورت‌های توسعه و گسترده سازی اماکن ویژه خواهران به شمار می رود.

رواق حضرت زهرا از امکانات رفاهی چون وضوخانه، پله برقی، آسانسور و راه ارتباطی با رواق شیخ حرّ عاملی برخوردار است و تمام خدمات‌دهی اعم از کفشداری، نظافت و سایر آن به زائران از سوی نیروهای افتخاری خواهر صورت می‌گیرد.

براساس این گزارش آیین افتتاحیه این رواق 29 اسفندماه همزمان با میلاد با سعادت یگانه دخت نبی مکرم اسلام(ص)؛ بانوی بزرگوار دو عالم؛ حضرت صدیقه کبری(س) ساعت 9 تا 11:30 برگزار می شود.

این مراسم با حضور حضرت آیت الله حسین نوری همدانی، حجت الاسلام والمسلمین رئیسی تولیت آستان قدس رضوی، آیت الله علم الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، مرتضی بختیاری، قائم مقام آستان قدس و جمعی از مسؤولان استانی برگزار می شود.

اعطای حکم خدمت به 8 خادم خواهر

اعطای احکام خدمت به هشت خادم خواهر، اجرای سرود و تواشیح، سخنرانی حضرت آیت الله نوری همدانی و تولیت آستان قدس رضوی و ارائه گزارش از سوی قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی از جمله برنامه های روز افتتاحیه است.

پایان بخش این مراسم نیز اقامه نماز جماعت ظهر و عصر به امامت حضرت آیت الله نوری همدانی در رواق تازه افتتاح شده حضرت زهرا(س) است.

یادآور می شود، پیش از این رواق‌های حضرت معصومه، دارالحجه و دارالحکمه به بانوان و برگزاری برنامه های معنوی و فرهنگی ویژه آنان اختصاص داشته و دارد که با افتتاح رواق حضرت زهرا(س) مکان‌های مختص بانوان گسترده تر می شود.

در اماکن ویژه خواهران سلسله نشست‌های «در سایه سار رضوان» شامل حلقه‌های معرفت و سخنرانی استادان حوزه علمیه خواهران برای بهره مندی بیشتر از فیض حضور در حرم رضوی برگزار می شود.

افزون بر این برنامه ها، در رواق‌های مذکور احکام خاصّ بانوان در چندین نوبت قبل و بعد از برگزاری نمازهای جماعت یومیه از سوی اساتید خانم تبیین می شود.

پاسخگویی به سؤالات دینی و مسائل شرعی برای خواهران و برادران به صورت حضوری در دفاتر پاسخگویی به سؤالات شرعی مستقر در حرم امام رضا(ع) و به صورت تلفنی به شماره 32020 صورت می گیرد./202/1308/ب1

ارسال نظرات