۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۴
کد خبر: ۴۸۶۹۸۵
امام جمعه شهرکرد:

نقش فضای مجازی در ترویج ارزش های بلند دینی غیرقابل انکار است

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با بیان اینکه از جمله اهداف جمهوری اسلامی ایران احیای ارزش‌های دینی در اجتماع است، گفت: نقش فضای مجازی در ترویج ارزش های بلند دینی غیرقابل انکار است.
امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، صبح امروز در آخرین نشست شورای فرهنگ عمومی این استان که به میزبانی دفتر امام جمعه شهرکرد برگزار شد، اظهار کرد: شتاب ‌زدگی این امکان را ایجاد می‌کند که روزی حلال به حرام تبدیل شود.

وی با اشاره به اینکه تبدیل روزی حلال به حرام تنها یک مقصر دارد و آن خود انسان است، افزود: لازم است کسب روزی حلال در میان مردم جامعه به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود.

نماینده ولی ‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه طرح‌هایی که در بخش فرهنگ اجرا می ‌شوند باید مشخص، شفاف و مطلوب باشند، ادامه دهد: باید آمار و اطلاعات دقیقی از فعالیتهای فرهنگی انجام شده در جامعه ارائه شود و اینکه مدام گفته شود آمار دولتمردان دور از واقعیت است درست نیست.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام به تأثیر مطالبه‌گری و انجام اقدامات عملی در افزایش کمی و کیفی فعالیتهای فرهنگی اشاره و تصریح کرد: حضرت ام‌البنین(س) بانویی بزرگوار و الگوی معرفت نسبت به خاندان عصمت و طهارت بودند.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به نگاه عمیق این بانوی گرانقدر نسبت به اهل بیت حضرت محمد مصطفی(ص) خاطرنشان کرد: این رفتار و منش حضرت ام‌البنین نشان از معرفت، خضوع و خشوع ایشان در برابر پیامبر الهی است.

وی در ادامه با بیان فرارسیدن نوروز و میلاد حضرت فاطمه(س) و لزوم برگزاری جشن‌های نوروز باستانی متناسب با شان این بانوی بزرگوار تأکید کرد: نباید ارزشهای جامعه از بین برود و به جای آنها معصیت‌ها رایج شوند.

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه از جمله اهداف جمهوری اسلامی ایران احیای ارزش‌های دینی در اجتماع است و برای رسیدن به این هدف همه رسانه‌ها و تریبون‌ها نقش ‌آفرین هستند، اضافه کرد: می ‌توان از حجم گسترده کانال‌ها در فضای مجازی برای ترویج ارزشهای بلند دینی استفاده کرد.

نماینده ولی ‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه لازم است برنامه ‌ریزی شود تا در سال جدید در خصوص طرح‌های پیشنهادی، قبل از جلسه شورای فرهنگ عمومی اطلاع‌ رسانی صورت گیرد، گفت: اجرای مصوبات این شورا نباید وابسته به جایی دیگر باشد.

در ادامه این نشست نیز قاسم سلیمانی، استاندار چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: در گذشته اعتماد بین مردم و بازاریان بسیار زیاد بوده است و همین اعتماد یکی از علل کسب روزی حلال در جامعه بود.

وی با اشاره به اینکه بازاریان در روزگاران قدیم فعالان فرهنگی جامعه محسوب می ‌شدند، افزود: این افراد همیشه به کسب روزی حلال توجه داشته و در صف نخست مساجد حاضر بودند.

استاندار چهارمحال و بختیاری یکی از دلایل کاهش کسب روزی حلال را کمرنگ شدن ارتباط برخی از کسبه با مسجد دانست و تصریح کرد: توجه به امور فرهنگی از جمله پایه ‌های تهیه و تدوین برنامه‌های توسعه‌ای است، بنابراین چه در سطح ملی و چه استانی باید در تدوین پارامترهای توسعه‌ای به انجام مناسب امور فرهنگی توجه شود./9457/202/ب2

ارسال نظرات