۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۹
کد خبر: ۴۸۶۵۲۴
آیت الله شاهچراغی:

معیشت مردم از مهمترین دغدغه‌های مجلس خبرگان است

آیت الله شاهچراغی گفت: معیشت مردم یکی از مهمترین دغدغه‌های مجلس خبرگان است متأسفانه به گفته رییس مجلس خبرگان عده‌ای در کشور نان ندارند و شب گرسنه سر بر بالین می‌گذارند و عده‌ای صبحانه 500 میلیون تومانی می‌خورند.
آیت الله شاهچراغی

به گزارش خبرگزاری رسا در سمنان، آیت‌الله سید‌محمد شاهچراغی ظهر امروز در خطبه‌های آئین سیاسی عبادی نماز جمعه این هفته شهر سمنان اظهار داشت: اجلاسیه اخیر 2 روزه مجلس خبرگان رهبری بسیار مهم بود و در آن 2 دغدغه مهم مطرح شد که قابل توجه است.

وی با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس خبرگان رهبری در 2 اجلاسیه آخر خود همواره دغدغه‌های مردم و مشکلات آنان را مدنظر خود قرار داده‌اند و راجع به آن بحث و بررسی کرده‌اند، اضافه کرد: البته همه کمیسیون‌های هفت‌گانه مجلس خبرگان رهبری نیز در جلسات خود به این محور توجهی ویژه داشته‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با اشاره به اینکه معیشت مردم یکی از این دغدغه‌های مهم بود که به عنوان محور کار مجلس خبرگان رهبری قرار گرفته بود اضافه کرد: «معیشت مردم» دغدغه مهم مجلس خبرگان است.

آیت‌الله شاهچراغی با انتقاد شدید از روحیه اشرافی‌گری موجود در برخی افراد جامعه تصریح کرد: به گفته رئیس مجلس خبرگان رهبری عده‌ای در کشور شام ندارند که بخورند و شب گرسنه سر بر بالین می‌گذارند و عده‌ای صبحانه 500 میلیون تومانی می‌خورند.

وی با تأکید بر اینکه گرانی، بیکاری، فقر و دیگر مسائل معیشتی مردم کشور یکی از محورهای اجلاسیه اخیر مجلس خبرگان رهبری بود که نشان از اهمیت این موضوع دارد بیان کرد: معیشت مردم دچار مشکل است و مردم گرفتارند و این موضوع مسؤولیت مسؤولان را سنگین‌تر از گذشته می‌کند.

امام‌جمعه سمنان با اشاره به اینکه باید فکری برای وضعیت معیشت مردم کرد عنوان کرد: امروز ملت ایران را می‌بینیم که با وجود همه گرفتاری‌های معیشتی پای آرمان‌ها و انقلاب خود ایستاده‌اند و بنابراین مسؤولان هم باید برای حل مشکلات معیشتی آنان تلاش بیشتری انجام دهند.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با اشاره به اینکه مسائل و مشکلات فرهنگی موجود در کشور با محوریت فضای مجازی دیگر دغدغه مهم نمایندگان مجلس خبرگان رهبری و از محورهای اجلاسیه اخیر این مجلس بود؛ از فضای مجازی به عنوان بلایی خانمان‌سوز نام برد که آبروی مردم را تحت تأثیر خود قرار داده است.

آیت‌الله شاهچراغی با تأکید بر اینکه فضای مجازی امروز با اخلاق و آبروی مردم بازی می‌کند، عنوان کرد: امروز شورای عالی فضای مجازی گامی در راستای سالم‌سازی فضای مجازی بر نمی‌دارد و باید از این شورا علت آن را جویا شد.

وی با تأکید بر اینکه شورای عالی فضای مجازی باید برای سالم‌سازی فضای مجازی گام‌های مهمی بردارد تصریح کرد: این اقدام باید انجام شود تا گرفتاری‌های مردم کشور از ناحیه فضای مجازی کاهش یابد.

خطیب نماز جمعه سمنان با اشاره به برخی محدودیت‌های اعمال‌شده برای دیگر کشورهای دنیا از جمله چین و آمریکا برای استفاده از فضای مجازی خاطرنشان کرد: باید پرسید که چرا در ایران اقدامی برای فیلتر‌شدن فضای مجازی ناسالم انجام نمی‌شود؟

فرارسیدن سالروز تأسیس بنیاد شهید و روز شهدا و نیز اهمیت مقابله و برخورد با افراد مخل آرامش مردم و نظم شهرهای استان سمنان در چهارشنبه آخر سال، از دیگر محورهای خطبه‌های نماز جمعه این هفته سمنان به امامت آیت‌الله شاهچراغی بود./101/977/ب1

ارسال نظرات