۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۴
کد خبر: ۴۸۶۴۵۹
پیش از خطبه های نماز جمعه تهران تبیین شد؛

ملاک های شادی در اسلام با توجه به چهارشنبه پایان سال

حجت‌الاسلام گواهی با اشاره به چهارشنبه پایان سال، گفت: برخی از مراجع تقلید رسما اعلام کرده اند که خرید و فروش مواد محترقه و آتش زا حرام است.
گواهی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام عبدالعلی گواهی در بیان مسائل شرعی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته تهران به بیان ملاک های شادی از منظر اسلام با توجه به چهارشنبه آخر سال پرداخت و مردم را به انفاق کردن و دستگیری نیازمندان دعوت کرد.

وی با بیان اینکه اسلام دین اجتماعی است و همه شرایط و قوائدش بر این است که همه انسان ها کنار هم مسالمت آمیز و به نحو مطلوبی زندگی کنند، افزود: در پایان سال عرف جامعه اقتضا می کند که مردم شادی های خود را در انفاق کردن و دستگیری نیازمندان تقسیم می کنند.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه تهران بزرگ با اشاره به نقش شادی در اسلام به ارائه توصیه هایی در این زمینه پرداخت و با بیان روایتی از رسول اکرم (ص)، اظهار داشت: آن حضرت در پاسخ به فردی که از شادی پرسیده بود، فرمودند که حلال خدا را انجام دهید، حرام خدا را ترک و انفاق کنید.

حجت الاسلام گواهی با بیان اینکه اسلام بر انصاف در معامله تأکید می کند از فروشندگان خواست که هوای خریدارهایشان را داشته باشند، محصولات خود را با سود حداقل در اختیار مشتریان قرار دهند و بدانند که قطعا بهره بیشتری خواهند برد.

تولیت امامزاده صالح (ع) با اشاره به اینکه در آستانه چهارشنبه پایان سال قرار داریم و متأسفانه هر سال شاهد حوادث ناگواری بوده ایم، تشکیل کمپین های نه به چهارشنبه سوری را مناسب ارزیابی و تصریح کرد: برخی از مراجع تقلید رسما اعلام کرده اند که خرید و فروش مواد محترقه و آتش زا در پایان سال حرام است.

حجت‌الاسلام گواهی با بیان اینکه نیاز شادی و خوب بودن و تفریح کردن از تأکیدات اسلام است و راه های مختلف برای شاد بودن و زندگی کردن براساس اسلام آمده است که باید از این طریق اقدام کرد، افزود: به احترام شهدای آتش نشان، چهارشنبه پایان سال را از آلاتی که سبب آزار و اذیت مردم می شود استفاده نکنیم.

وی شادی بدون گناه، مزاحمت مردمی، افراط، تضییع حقوق دیگران، تخریب محیط زیست و بدون اسراف را از ملاک های شادی از منظر اسلام عنوان و تصریح کرد: نوع شادی باید حلال باشد./920/پ202/ی

ارسال نظرات