۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۰
کد خبر: ۴۸۵۹۴۵
آیت الله سبحانی:

طلاب در تعطیلات درس و بحث را جدی بگیرند

حضرت آ‌یت الله سبحانی طلاب را به جدی گرفتن درس و بحث در ایام تعطیلات توصیه کرد.
 ‌آیت الله سبحانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید امروز در درس خارج خود که در مسحد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به شخصیت مرحوم آیت الله بروجردی گفت: ایشان در فروردین ماه سال 1340 دچار سکته قلبی شدند و حدود 20 روز بیشتر در بستر بیماری نبود.

وی افزود: مرحوم آیت الله بروجردی در بستر بیماری می گفت عمری کردم و خدمت خدا می روم اما دستم خالی است، کسانی که در محضر ایشان بودندپرسیدند شما خیلی به اسلام خدمت کردید و یکی از آن ها کتاب جامع احادیث الشیعه است چرا می گویید که دستتان خالی است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که مرحوم آیت الله بروجردی با جمع کردن تمام احادیث فقهی در یک کتاب کار فقها را راحت کردند، اظهار داشت:  ایشان فرمود مگر این که همین کار مایه رو سفیدی من در پیشگاه خدا باشد.

وی ادامه داد: پیامبر گرامی اسلام(ص) انسان کاری که انجام می دهد باید برای خدا باشد یعنی عمل انسان باید از ریا خالص شده و فقط برای خداوند متعال صورت گیرد، این روایت را مرحوم آیت الله بروجردی در بستر بیماری نقل می کرد.

حضرت آیت الله سبحانی با بیان این که خداوند متعال نسبت به خلوص یا آلوده با ریا بودن عمل آگاه است، ابراز داشت: کار، درس خواندن، بحث کردن، امر به معروف و نهی از منکر و فعالیت های ما باید برای خدا باشد که اگر اینگونه باشد خداوند متعال اجرش را در همین دنیا و هم در آخرت می دهد.

وی عنوان کرد: قرآن کریم هم در آیات خود بر اخلاص تأکید دارد، شرک ما همانند شرک افراد مشرک نیست بلکه شرک ما در ریا است، از این رو انسان باید سعی کند که در تمامی کارها اخلاص داشته باشد.

این مرجع تقلید در پایان طلاب را به جدی گرفتن درس و بحث در ایام تعطیلات توصیه کرد./1323/پ202/ص

ارسال نظرات