۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۳
کد خبر: ۴۸۵۸۵۸
امام جمعه کوهبنان:

راه درمان اقتصاد کشور تحقق اقتصاد مقاومتی است

حجت الاسلام جعفری گفت: تنها راه علاج بیکاری، رکود، گرانی بازگشت به اقتصاد مقاومتی است و صرفه جویی و حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کالاهای داخلی می تواند در تحقق اقتصاد مقاومتی کمک کند.
اقتصاد مقاومتی

حجت الاسلام عباس جعفری امام جمعه کوهبنان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، به تبیین موضوع اقتصاد مقاومتی پرداخت و اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی یکی از راههای مقابله با دشمن و نجات کشور به شمار می رود و ایران به عنوان یک کشور انقلابی که برای جهانیان پیام دارد باید در همه زمینه ها الگو باشد.

 وی با بیان اینکه برای برون رفت از مشکلات اقتصادی در جامعه تنها راه تحقق اقتصاد مقاومتی است، افزود: رهبر معظم انقلاب نیز در این باره تأکیدات زیادی را داشتند و باید توجه ویژه به اقتصاد بومی، تولید داخلی و حتی نیاز و ضرورت واردات با کیفیت شود.

امام جمعه کوهبنان بیان کرد: دولت نیز با راه اندازی بنگاههای کوچک و بزرگ اقتصادی توانسته تا حدودی در تحقق اقتصاد مقاومتی نقش ایفا کند و در کنار دولت نیز مجموعه بسیج هم با در اختیار گذاشتن وام در اختیار مردم توانسته به تحقق اقتصاد مقاومتی کمک کند.

حجت الاسلام جعفری تصریح کرد: اما آنچه که توقع می رفت تا اقتصاد مقاومتی در شأن کشور انقلابی تحقق یابد؛ متأسفانه اینگونه نبوده و در این راستا اقداماتی بیشتری می توانست صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در تحقق یافتن اقتصاد مقاومتی همکاری ارگانها و بانک ها بسیار موثر است؛ اما متاسفانه در این راستا همکاری به خوبی انجام نشده و  لازم بود دولت در این باره اقدامات بیشتری را انجام می داد.

امام جمعه کوهبنان یادآور شد: اگر بخواهیم نظام استمرار پیدا کند و مردم از آن بهره ببرند باید در سال جدید اقتصاد مقاومتی در جامعه تحقق پیدا کند و همکاری متقابل دولت و مردم نیز موثر است و باید مشاورانی انتخاب شوند که به نظام و ایران دلبسته باشند و نگاه آنان به خارج از کشور نباشد.

حجت الاسلام جعفری ادامه داد: متأسفانه برخی از مسؤولان نگاهشان به خارج از کشور بود و در تحقق یافتن اقتصاد مقاومتی اقداماتی را انجام ندادند و می طلبید با نگاه به درون کشور به فرامین های رهبر معظم انقلاب توجه می کردند تا مشکلات معیشتی مردم تا حدودی مرتفع می شد.

وی با اشاره به اینکه برای سعادت، پیشرفت، رشد و بالندگی و دستیابی به اهداف ملی، بین المللی ملت بزرگ ایران راهی جز توجه بیشتر به مسأله اقتصاد مقاومتی ندارد، ابراز کرد: باید با  تکیه بر توان و ظرفیت های داخلی و بهره گیری از شرایط جهانی تلاش کنیم تا اقتصاد مقاومتی به خوبی در کشور نهادینه شود.

 امام جمعه کوهبنان با بیان اینکه راه درمان اقتصاد کشور، تحقق اقتصاد مقاومتی است، عنوان کرد: بنابراین تنها راه علاج بیکاری، رکود، گرانی بازگشت به اقتصاد مقاومتی است و صرفه جویی و حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کالاهای داخلی می تواند در تحقق اقتصاد مقاومتی کمک کند./9709/303/ب1

ارسال نظرات