۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۴۸۵۷۹۶
امام جمعه امین شهر:

امید بستن به خارج از مرزها سبب محقق نشدن اقتصاد مقاومتی می شود

حجت الاسلام فلاحی گفت: همه امید دولت در اداره کردن کشور، به بیرون از مرزهای جمهوری اسلامی بود و دولتی ها می خواستند با نگاه به بیرون، کشور را اداره کنند که این کار سبب اهمیت ندادن به اقتصاد مقاومتی شد.
اقتصاد مقاومتی

حجت الاسلام عباس فلاحی امام جمعه امین شهر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، گفت: دولت در تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور ضعیف عمل کرده و نتوانسته کار مفیدی را انجام دهد.

وی افزود: آن چه که دولت در بحث اقتصاد مقاومتی در کشور از خود بجا گذارده، فقط گرفتن همایش ها و گفت و گو ها بوده و دولت کاری را در عمل برای مردم انجام نداده است.

حجت الاسلام فلاحی با اشاره به این که از نظر من نمره دولت در اقتصاد مقاومتی نمره ضعیفی بوده، ابراز داشت: بهترین و بالاترین نمره ای را که برای دولت در مباحث اقتصاد مقاومتی تعلق می گیرد، نمره هشت است.

نگاه به خارج، سبب اهمیت ندادن به اقتصاد مقاومتی از سوی دولت بود

وی بیان داشت: یکی از کارهایی که دولت توانست برای کشور در تحقق اقتصاد مقاومتی انجام دهد این بود که به بعضی از بخش های خصوصی اختیاراتی را می داد تا آن ها بتوانند کاری را انجام دهند ولی بازهم آن ها نتوانستند کاری مفید برای کشور انجام دهند.

استاد حوزه علمیه با توجه به این که نگاه به خارج سبب اهمیت ندادن به اقتصاد مقاومتی از سوی دولت بود، خاطرنشان کرد: همه امید دولت در اداره کردن کشور، به بیرون از مرزهای جمهوری اسلامی بود و می خواستند با نگاه به بیرون از کشور، کشور را اداره کنند که این کار سبب بی اهمیت نشان دادن اقتصاد مقاومتی شد.

وی ادامه داد: واردات بی فایده یکی دیگر از سبب هایی بوده که دولت نتوانست اقتصاد مقاومتی را در کشور اجرایی کند زیرا اقتصاد مقاومتی زمانی در کشور شکل می گیرد که واردات بی فایده در کشور صورت نگیرد و نگاه مسؤولان به داخل و جوانان باشد.

امام جمعه امین شهر با اشاره به این که واردات بی رویه سبب تعطیل شدن چرخ زندگی مردم ایران شد، بیان داشت: دولت نتوانست در دوره چهار سال خود به مردم ایران از جهت دادن تسهیلات یا حمایت از تولیدات داخلی کاری را انجام دهد.

وی با بیان این که حمایت از تولید کنندگان داخلی باید اولویت اول دولت مردان باشد، اظهار داشت: بیکاری و فرسودگی بعضی از کالاها از تأثیرات عمل نکردن به اقتصاد مقاومتی است.

حجت الاسلام فلاحی گفت: دولتی ها بدانند که اگر نگاه خود را به مردم داشته و از تولید کنندگان داخلی حمایت کنند، می توانند کشوری زنده داشته باشند و بیکاری را در جامعه کاهش دهند./302/9707/ب1

ارسال نظرات