۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۴
کد خبر: ۴۸۵۰۶۱
امام جمعه جیرفت:

یکی از اصول اساسی ارزش ها در جامعه اسلامی احسان و نیکوکاری است

حجت الاسلام کرمی پور با بیان اینکه احسان و نیکوکاری، یکی از اصول اساسی ارزش ها در جامعه اسلامی است، گفت: مسلمانان نباید در برابر نیازها و گرفتارهای دیگران بی تفاوت باشند؛ بلکه باید در حل مشکلات و رفع نیازمندان پیشتاز باشند.
امام جمعه جیرفت

حجت الاسلام رضا کرمی پور امام جمعه جیرفت، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، با گرامیداشت هفته احسان و نیکوکاری، اظهار کرد: کمک کردن به فقرا یکی از ویژگی های خوب مردم ایران و یکی از آموزه های دینی به شمار می رود و این فرهنگ در ایران اسلامی قبل از ایام عید نوروز و قبل از آغاز سال تحصیلی شکل می گیرد.

وی با بیان اینکه هفته احسان و نیکوکاری فرصتی مهم برای کمک به نیازمندان و محرومان حقیقی جامعه است، افزود: این هفته فرصتی مناسب برای توجه به اقشار محروم و نیازمند است که حضرت علی(ع) در این راه چاههای زیادی را حفر و وقف نیازمندان کردند.

امام جمعه جیرفت بیان کرد: در فرهنگ اسلام انفاق در راه خدا از مصادیق احسان شمرده شده و روایات و آیات زیادی در این باره آمده است و خداوند در قرآن کریم می فرماید« اگر چیزی را در راه او انفاق کنید، خداوند عوض آن را می دهد و جای آن را پر می کند و او بهترین روزی دهندگان است».

حجت الاسلام کرمی پور ادامه داد: احسان در زندگی توشه ای برای سختی ها است و سبب می شود در هنگام مرگ و در روز قیامت ترس و اندوه از ما دور شود و حضرت علی(ع) فرمودند« در دنيا جز براي دو کس خير نيست؛ يکي گناهکاري که با توبه جبران کند و ديگر نيکوکاري که در کارهاي نيکو شتاب ورزد».

وی با اشاره به اینکه احسان و نیکوکاری، یکی از اصول اساسی ارزش ها در جامعه اسلامی است، تصریح کرد: بنابراین مسلمانان نباید در برابر نیازها و گرفتارهای دیگران بی تفاوت باشند؛ بلکه باید در حل مشکلات و رفع نیازمندان پیشتاز باشند.

امام جمعه جیرفت خاطرنشان کرد: احسان و نیکوکاری از الگوهای دینی و زیبنده هر فرد به شمار می رود؛ از این رو رسیدگی به نیازمندان یکی از مهم ترین تعالیم فردی و اجتماعی در اسلام است و باید زندگی خود را با فقرا تقسیم کرد.

حجت الاسلام کرمی پور یادآور شد: این هفته بهترین فرصت برای گسترش فرهنگ احسان و نیکوکاری است و در اسلام به این امر توجه خاصی شده و در نزد خداوند تبارک و تعالی از جایگاه بالایی برخوردار است.

وی در پایان اضافه کرد: احسان و نیکوکاری از ویژگی های خاص امام حسن مجتبی(ع) بود و آن حضرت در زندگی خود اموال و دارایی های زیادی را بین نیازمندان تقسیم می کردند؛ بنابراین باید از رفتار و منش آن حضرت الگو بگیریم./9709/303/ب1

ارسال نظرات