۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۰
کد خبر: ۴۸۴۰۷۹
رئیس مؤسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران:

مرحوم آیت‌الله شیخ حسین لنکرانی از پیشتازان مبارزه با صهیونیسم بود

رئیس موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران گفت: مرحوم آیت‌الله شیخ حسین لنکرانی از پیشتازان مبارزه با صهیونیسم بود که عاملان آنها در ایران را شناخته و به مردم معرفی کردند.
حقانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، موسی حقانی رئیس موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران، عصر امروز در همایش بیدارگران بصیر که به منظور بزرگداشت یاد و خاطره جضرت آیت‌الله حاج شیخ حسین لنکرانی(ره) و مورخ و پژوهشگر ژرف اندیش تاریخ اسلام و معاصر ایران استاد فقید حضرت حجت الاسلام والمسلمین دکتر علی ابوالحسنی(منذر) و با همت مؤسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران در سالن اجتماعات آیت‌الله سید حسین بروجردی در مدرسه علمیه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، گفت: مرحوم آیت‌الله شیخ حسین لنکرانی از جمله کسانی بود که همه زندگی خود را وقف مطالعه و مبارزه با صهیونیسم قرار داد.

وی افزود: او از پیشتازان مبارزه با صهیونیسم بود که بیشترین تحرکات را برعلیه اسلام و ایران شکل می‌دادند.

حقانی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب درباره فلسطین، عنوان کرد: فلسطین خط قرمز ما است رهبری فرمودند: «ما پنهان نمی‌کنیم که ایران هرجایی که توان داشته علیه اسرائیل اقدام کرده است ما تمام قد در حمایت از فلسطین و مبارزه با صهیونیسم ایستاده‌ایم» اگر این بیانات خوب ریشه یابی نشود شاید در حد شعار دادن و تحلیل نادرست باقی بماند.

رئیس موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران ابراز کرد: مرحوم آیت‌الله لنکرانی درمبارزه با صهیونیسم با شخصی به نام سموئیل اسحاق هایم نماینده کلیمی‌ها در مجلس شورای ملی درگیری داشت چرا که هایم به نمایندگی از صهیونیسم‌ها در ایران به دنبال ایجاد کودتایی با ماهیت انگلیسی، استعماری و صهیونیستی بود که هدف از آن استفاده از ظرفیت ایران به نفع اسرائیل بود.

وی بیان داشت: مرحوم آیت‌الله لنکرانی عامل اجرایی این سیاست را شناخته و طی چندین درگیری چهره حقیقی عاملان صهیونیست را به مردم نشان دادند.

حقانی ادامه داد: هایم از یهودیان بهایی اهل کرمانشاه و مسؤول گمرکات بود، زمان وثوق الدوله اعلام کرد من با انگلیس در ارتباط هستم بنابراین با ما همکاری کنید.

حقانی گفت: مرحوم آیت‌الله لنکرانی از کسانی بود که اصرار داشت می‌شود از وجوهات شرعی به مردم فلسطین در مبارزه با اسرائیل کمک کرد چرا که او عمق استعمار و استکبار را شناخته بود که با اسلام و بشریت دشمنی دارند.

رئیس موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران اضافه کرد: بسیاری از اسرار و ناگفته‌های فراوان درباره مرحوم آیت‌الله لنکرانی و منذر با آنها دفن شد چرا که آن‌ها اطلاعات زیادی درباره صهیونیسم داشتند که در منابع تاریخی نیامده و یا به صورت مجمل آمده است./807/202/ب2

 

ارسال نظرات