۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۲
کد خبر: ۴۸۴۰۵۹

چند خبر کوتاه از استان ایلام

تلاش دشمنان برای بی تفاوت کردن جوانان انقلابی، هنر بهترین ابزار برای تبدیل امربه‌معروف و نهی از منکر به فرهنگ عمومی، استان ایلام میهمان کبوتران سبک‌ بال و وام ۱۰۰ میلیاردی به اسم یک کارتن‌خواب در صندوق ذخیره فرهنگیان گزیده ای از اخبار استان ایلام است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در ایلام، حجت‌الاسلام سید جمال‌الدین میر محمدی، معاونت فرهنگ و تبلیغات ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان ایلام، در  همایش هنر اسلامی، اظهار داشت: باید این واجب فراموش‌شده در بخش از حوزه فرهنگ و هنر احیا می‌شود.

وی، بابیان اینکه باید از حوزه هنر و زیباشناسی در راستای ترویج فرهنگ و شعائر اسلامی استفاده کرد، افزود: نتیجه دوست داشتن خدا نسبت به زیبایی، در خلقت انسان قرار دارد و حس زیبایی‌شناسی است که اثر آن هنر است و خداوند فطرت هنر و هنر گرایی در وجود انسان قرار داده است و مهم این است که از این فطرت خدادادی استفاده کرد.

معاونت فرهنگ و تبلیغات ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر کشور، بیان کرد: هنر خداوند این است که نوع هنردوستی را در وجود انسان‌ها متبلور کرد، هنر برساخته زیبایی که از دست و فکر انسان برمی‌آید و هنر باید در راستا و در خدمت کار خدادادی باشد، هنر هم سمعی و بصری و هم مطابق با فطرت بشری است.

 حجت‌الاسلام میر محمدی ابراز کرد: استکبار جهانی از تمام حوزه‌های استفاده می‌کند که انسان‌ها را از مسیر حق منحرف کند، با تمام ابزارهای ازجمله هنر در راستای نابودی اخلاقی و انسانی استفاده می‌کند، در حمله داعش به عراق تمام مجسمه‌های برجسته عراق را نابود کردند.

وی بابیان اینکه باید از هنر اسلامی و ایرانی در مقابل هنر استکبار جهانی در تمام حوزه‌های مختلف ازجمله ادبیات، نقاشی و سایر حوزه‌های استفاده کرد، افزود: یکی از رسالت‌های ما این است که از حوزه هنر در راستای ترویج شعائر اسلامی و دینی استفاده کنیم.

معاونت فرهنگ و تبلیغات ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر کشور، بیان کرد: هر هنرمندی که در این حوزه قدم برداشته کار بسیار ارزشمندی انجام داده است و مقام معظم رهبری تأکیددارند که اگر می‌خواهید هنر رشد کند باید به هنرمند مومن تکیه کنید که آموزه های دینی را به هنر بکشاند و به جوان امروز ما منتقل کند.

حجت الاسلام میرمحمدی ابراز کرد: اگر هنرمند متعهد باشد با تفکر دفاع از انقلاب اسلامی، هنرآفرینی می‌کند و نه مثل برخی از افراد، برای توجه غرب، فیلم می‌سازد و یا در حوزه‌های دیگر هنری فعالیت می‌کند، با توجه به حرکت‌های مختلف دشمن در حوزه فرهنگ، بنای آنان این است که چراغ امر به معروف و نهی از منکر را در جمهوری اسلامی خاموش کنند تا جوانان ما بی‌تفاوت باشند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: باید در برابر این‌گونه مسائل مقاوم باشیم و انشا الله این حرکت‌های هنری در راستای ترویج شعائر اسلامی ادامه داشته باشد.

گفتنی است، بیش از 800 اثر در بخش‌های انشانویسی و نقاشی و مقاله به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که در پایان از 50 نفر از برگزیدگان با حضور مسؤولان تجلیل شد.

هنر بهترین ابزار برای تبدیل امربه‌معروف و نهی از منکر به فرهنگ عمومی است

سید صادق حسینی، فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام، عصر امروز در این مراسم هنر اسلامی، اظهار داشت: این جشنواره در راستای ترویج امربه‌معروف و نهی از منکر به همت ستاد احیای امربه‌معروف و نهی از منکر استان در راستای ترویج این فریضه در بین نسل جوان طراحی‌شده است.

وی، بابیان اینکه این جشنواره در قالب شعر، نقاشی و انشاءنویسی در بین کودکان و نوجوانان استان از تیرماه سال جاری کلید خورده است، گفت: تلاش می‌شود که امربه‌معروف و نهی از منکر به یک فرهنگ و گفتمان عمومی به‌ویژه در بین نسل جوان تبدیل شود.

فرمانده سپاه امیرالمؤمنین(ع) استان ایلام، افزود: همواره ثابت‌شده که در هر کاری که از ظرفیت مردمی استفاده شود، آن کار و فعالیت به نحو شایسته انجام خواهد شد و تجربه انقلاب اسلامی و مدیریت جهادی حضرت امام راحل بر این نکته تأکید می‌کند که با حضور آحاد مردم و مدیریت جهادی می‌توان به توسعه و پیشرفت در هر امری رسید.

وی، بابیان اینکه تحقق نظام اسلامی، بزرگ‌ترین معروف بوده که زمینه‌ساز حضور امام زمان(عج) است، تصریح کرد: هر آنچه مطلوب است معروف است و هر آنچه جامعه را به سمت کجی و انسان‌ها را منحرف می‌کند منکر است و باید تلاش کرد این فریضه تبدیل به یک گفتمان و خواست عمومی شود.

 حسینی، با اشاره به اینکه تعامل دولت و مردم می‌تواند زمینه‌ساز حرکت به سمت خوبی‌ها باشد، گفت: در آستانه ایام فاطمیه میزبان شهدای گمنام هستیم که جان خود را برای امربه‌معروف و نهی از منکر، تقدیم آرمان‌های نظام اسلامی کردند که باید از این فضای معنوی در راستای تقویت نظام جمهوری اسلامی استفاده کنیم.

فرمانده سپاه امیرالمؤمنین(ع) استان ایلام، در پایان خاطرنشان کرد: حفظ نظام جمهوری اسلامی از اوجب واجبات است و باید گفت که هنر شمشیر برنده‌ای که باید به نحوه شایسته‌ای در راستای ترویج فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر از آن استفاده کرد.

استان ایلام میهمان کبوتران سبک‌ بال

امروز پیکر مطهر 6 شهید گمنام دوران دفاع مقدس فضای شهر ایلام را عطرآگین کرد.

پیکر مطهر این شهداء قرار است فردا راس ساعت 9 صبح با حضور قشرهای مختلف مردم خانواده‌های معظم شهداء و ایثارگران در شهر ایلام تشییع شود.

شهدای والا مقام سال‌ها پیش به مادران و خواهرانشان قول داده بودند بر می‌گردند، این شهداء به جای زادگاهشان امروز به شهر ایلام شهر شهیدان آمدند.

آری امروز آسمان استان ایلام از حضور این پرنده‌های مهاجر و فرزندان روح‌الله سرشار بود، ما امروز به استقبال شهیدانی آمدیم که دین زیادی به گردن ما دارند و باید این دین را ادا کنیم.

امروز پیکر 6 شهید گمنام که به تازگی در شرق رودخانه دجله و زبیدار تفحص شده بودند و از طریق فرودگاه شهدای ایلام وارد استان ایلام شدند.

دانشگاه پیام‌نور ایلام نیز امروز میزبان 2 شهید گمنام بود، پیکر پاک این شهدا فردا ساعت 9 صبح از میدان شهدای شهر ایلام تا سپاه ناحیه ایلام تشییع و سپس روز چهارشنبه در شهرهای مورموری آبدانان و چوار تشییع و تدفین می‌شوند.

وام ۱۰۰ میلیاردی به اسم یک کارتن‌خواب در صندوق ذخیره فرهنگیان

محمد مهدی زاهدی، رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس عصر امروز در نشست با جمعی از مردم و ورزشکاران ایلام در حسینیه باب الحواج این شهر اظهار داشت: متاسفانه طی سال های اخیر شاهد دریافت حقوق های نجومی، اختلاس، ناعدالتی در کشور بوده ایم.

وی بیان داشت: به طور مثال در صندوق ذخیره فرهنگیان یک شخص کارتن خواب با دست های پشت پرده اقدام به اخذ وام ۱۰۰ میلیارد تومانی کرده است.

زاهدی با اشاره به اینکه هم اکنون اقتصاد کشور دارای رکود است، گفت: بیکاری و گرانی همچنان در کشور حکم فرماست و دولت برای وضعیت معیشتی مردم هنوز اقدام قابل توجهی انجام نداده است.

وی عنوان کرد: در همین استان ایلام به رغم داشتن ظرفیت نفت و گاز شاهد بیکاری ۲۰ درصدی هستیم که مایه تاسف است و از مسؤولان استانی باید پرسید چرا به رغم این همه ظرفیت شاهد چنین وضعیت بدی در استان هستیم.

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی افزود: هم اکنون سالانه ۲۵ میلیارد دلار کالای قاچاق وارد کشور می شود در حالی که شاهد رکود کارخانه ها هستیم و همین عامل وضعیت بد بیکاری را تشدید کرده است.

زاهدی با بیان اینکه باید دولت آینده عدالت را در کشور اجرایی کند، گفت: «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» که در کشور شکل گرفته درصدد است در صورت زدر انتخابات عدالت را در کشور اجرایی کند.

وی تصریح کرد: رکود کشور را بیچاره کرده است و مردم هم اکنون شاهد ارزانی نیستند ولی دولت می گوید تورم را کم کرده است در حالی که بیکاری بزرگترین چالش کشور بوده و وضعیت هر روز بدتر می شود./879/303/ب2

ارسال نظرات