۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۱
کد خبر: ۴۸۳۸۵۹
رييس اداره اوقاف و امور خيريه كاشان:

سوگواره ياس نبوي در بقاع متبركه كاشان برگزار می شود

رييس اداره اوقاف و امور خيريه شهرستان كاشان از برگزاري مراسم عزاداري و سوگواري ياس نبوي ويژه ايام شهادت حضرت زهرا(س) در بقاع متبركه شهرستان كاشان خبر داد.
حجت الاسلام جعفر جنتي

حجت الاسلام جعفر جنتي در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، گفت: در جهت سياست هاي اخير سازمان اوقاف و امور خيريه و پيرو مطالبات رهبر معظم انقلاب مبني بر تبديل بقاع متبرکه به قطب فرهنگي كشور، مراسم سوگواري حضرت فاطمه (س) در بقاع متبرکه کاشان برگزار مي شود.

وي يادآور شد: اين مراسم به صورت ويژه در بقاع متبرکه شاخص شهرستان كاشان به ويژه آستان مقدس سلطانعلي علي ابن امام محمد باقر(ع) در مشهد اردهال كاشان و سلطان اميراحمد و امامزاده ولي ابن موسي(ع) راوند كاشان برگزار مي‌شود.

حجت الاسلام جنتي همچنين برگزاري آيين‌هاي عزاداري و سوگواري، تجمع هيئات مذهبي در بقاع متبرکه و همايش رهروان ياس نبوي را از جمله برنامه هاي مراسم عزاداري و سوگواري ياس نبوي ويژه ايام شهادت حضرت زهرا(س) در بقاع متبركه شهرستان كاشان اعلام كرد.

رييس اداره اوقاف و امور خيريه شهرستان كاشان يادآور شد: همايش ويژه رهروان ياس نبوي نيز به صورت ويژه و شاخص با حضور  بيش از پانصد نفر از بانوان و دختران اين شهرستان در آستان مقدس سلطان اميراحمد کاشان برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام جنتي در ادامه با اشاره به اينكه حضرت فاطمه زهرا(س) از مقام و موقعيت بالايي بين مسلمانان برخوردار است، گفت: پيامبراكرم(ص) پدر بزرگوارش مي فرمايد، فاطمه سبب خلقت افلاک است و ملائکه الهي در خدمت او هستند و هركس او را اذيت كند مرا اذيت كرده است، چرا كه  فاطمه‌ من  اهل بهشت است و در قيامت از شيعيانش شفاعت مي‌کند.

وي ابراز کرد: حضرت فاطمه زهرا(س) در هر زمينه از امور زندگي بر تمام زنان عالم پيش ‏قدم و گوي سبقت را در ايمان، عبادت، زهد، حجاب و ديگر مسائل از همگان ربوده و در شوهرداري، ايثار، انفاق، مروت و عدالت سر آمد همه بودند و در رديف کامل ترين زنان عالم جاي گرفته و سيدة النساء العالمین هستند./303/1307/ب1

ارسال نظرات