۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۸
کد خبر: ۴۸۳۸۱۳
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

شهدا در عین بی نام و نشانی شهرتی جهانی یافتند

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که شهدا در عین بی نام و نشانی شهرتی جهانی یافتند، گفت: باید سیره، روش و زندگی شهدا بری جوانان نسل امروز تبیین و بازخوانی شود و نسل امروز ما با داشته ها و ارزش های نظام آشنا شوند.
امام جمعه نکا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، حجت الاسلام محمدباقر محمدی لایینی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران شب گذشته در مراسم وداع دو شهید گمنام در بادمان شهدای گمنام نکا، گفت: برگزاری چنین مراسم های معنوی و همچنین برگزاری یادواره و مناسبت‌های شهدا موجب آشنایی نسل جوان با رشادت‌های شهدا می شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز دشمن لحظه ای برای منحرف کردن نسل جوان بی کار ننشسته است، افزود: همه تلاش دشمن این است که نسل جوان از انقلاب و ارزش های دینی فاصله بگیرد که فرهنگ ایثار و شهادت بهترین ظرفیت تبلیغی برای آشنا کردن رشادت های فرزندان انقلاب اسلامی در هشت سال دفاع مقدس است.

وی با بیان این که شهدا در عین بی نام و نشانی شهرتی جهانی یافتند، افزود: باید سیره، روش و زندگی شهدا بری جوانان نسل امروز تبیین و بازخوانی شود و نسل امروز ما با داشته ها و ارزش های نظام آشنا شوند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران خاطرنشان کرد: وجود شهدای گمنام، معنویت را برای ما به ارمغان می آورد و راه هدایت را برای جامعه ما هموار می کند و حضور این شهدا سدی در برابر هجمه های دشمنان است.

امام جمعه نکا با بیان این این که شهدا با انتخاب صراط مستقیمی که خداوند در قرآن به آن اشاره کرده است مسیر صحیح را برای خود انتخاب و معنوی شدند، تصریح کرد: راه مستقیم راه خدا، عبادت، بندگی، در مسیر اولیای حق بودن، راه شهدا، صالحان و صدیقین درگاه الهی است که همه ما باید با تقویت تقوای خود در این مسیر راه یابیم.

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان این که راه خدا و مسیر مستقیم در برابر راه شیطانی است که راه فسق و فجور، گمراهی و منکر را در دستور کار خود دارد، ادامه داد: باید از این بیراهه ها که ممکن است افراد در آن مسیر قرار گیرند جلوگیری کرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که راه و روش شهدا کتاب ارزشمندی است که باید به درستی برای جانعه و نسل جدید تبیین شود، تصریح کرد: اگر این سیره ارزشمند به خوبی برای نسل جوان جامعه تبیین شود جوانان ما در ناملایمت های زمانه با استفاده از این راه، طریق مستقیم و الهی را بازشناسند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که راه شهیدان راه همیشه ماندگاری است که در قرآن به آن سفارش شده است و اولیای الهی در همین مسیر افراد را به خدا هدایت کردند، ادامه داد: به حتم اگر در زندگی فردی و اجتماعی خود سیره عملی شهدا را دنبال کنیم به سعادت و رستگاری کامل دست خواهیم یافت.

امام جمعه نکا با اشاره به این که حفظ حجاب، ولایتمداری و در مسیر حق بودن از مهم ترین سفارش های همه شهدا است، خاطرنشان کرد: امروز باید با الگو قرار دادن تأکیدات دین و وصایای شهدا در مسیر ولایت گام برداریم تا ضمن ادای دین به شهدا، زندگی سعادتمندی را برای خود رقم بزنیم.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که دشمن همه توان خود را برای کمرنگ کردن فرهنگ و یاد شهدا در جامعه اسلامی به کار گرفته است، تصریح کرد: فرهنگ ایثار و شهادت، فرهنگی برآمده از عمق دین و ارزش های اسلامی است که باید از همه ظرفیت ها در جهت تقویت آن گام برداشت.

حجت الاسلام محمدی لائینی با اشاره به این که امروز یکی از بهترین راه خنثی کردن توطئه ها و هجمه های دشمنان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است، خاطرنشان کرد: دشمن تلاش می کند با کمرنگ کردن این فرهنگ اصیل بستری را نفوذ خود در جامعه اسلامی فراهم کند.

امام جمعه نکا عزت و اقتدار امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی را مرهون خون های پاک شهدا دانست و تصریح کرد: اگر جانفشانی های شهدا و ایثارگری های رزمندگان نبود عزت و اقتدار امروز را نداشتیم.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که در هشت سال دفاع مقدس فرزندان انقلاب اسلامی با احساس تکلیف و لبیک به ندای ولی و امام خود در جبهه های حق علیه باطل حضور پیدا کردند، گفت: جانفشانی و خون پاک شهدای عزیز کشورمان موجب شد حتی ذره ای از خاک میهمن اسلام از سوی دشمن تصرف نشود.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که وقتی شهدا به شهر و دیار ما وارد می شوند، معنویت را با خود به همراه می آورند، بیان داشت: این روزها به برکت ایام فاطمیه عطر و بوی شهدا در مناطق مختلف استان پیچیده است.

مسؤول حوزه علمیه نکا با بیان این که جانفشانی های فرزندان انقلاب اسلامی امروز نیز به پایان نرسیده است و در جبهه ای دیگر در برابر دشمنان اسلام و انقلاب با همه اقتدار ایستاده اند، تصریح کرد: شهدای مدافع حرم نیز با بهره گیری از سیره حسینی و الگو قرار دادن شهدای هشت سال دفاع مقدس، از اسلام ناب و انقلاب حراست و پشتیبانی می کنند.

حجت الاسلام لائینی با تأکید بر این که همه بدهکار شهدا و خانواده های معظم آنها هستیم، خاطرنشان کرد: امروز هر چه داریم به برکت خون های پاک شهدا است و نباید خدای ناکرده نسبت به وصایای آن عزیزان بی تفاوت باشیم.

امام جمعه نکا با بیان این که همه ما در قیامت باید پاسخگوی شهدا باشیم، ادامه داد: شهدا زنده هستند و در نزد خداوند متعال رزق و زوری دارند، این شخصیت های بزرگ به ظاهر در میان ما حضور ندارند، آنها با انتخاب مسیر صحیح که همان الهی شدن بود به آرزوی خود رسیدند./1317/202/ب2

ارسال نظرات