۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۸
کد خبر: ۴۸۳۸۰۸
امام جمعه جورقان:

حضرت زهرا نمونه کامل بندگی در راه خدا است

حجت الاسلام بهرامی با اشاره به ضرورت معرفی بیشتر و بهتر الگوهای مذهبی و دینی به جوانان، گفت: متاسفانه در معرفی و شناساندن الگوهای دینی ضعیف عمل شده است.
بهرامی امام جمعه جورقان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام محمدتقی بهرامی، امام جمعه جورقان شب گذشته در مسجد جامع جورقان درباره تأثیر حضرت زهرا(س) در مکتب اسلام، ابراز داشت: از ابعاد گوناگون عبادی، سیاسی، اخلاقی و تربیتی می توان زندگی حضرت زهرا(س) را مورد بررسی قرار داد.

وی با اشاره به روش های تربیتی بر اساس الگو، افزود: در مسائل اخلاقی و تربیتی مهمترین شیوه برای تأثیرگذاری بر کودک و نوجوان و جوان الگوسازی است.

حجت الاسلام بهرامی با اشاره به مهمترین بُعد زندگی حضرت زهرا(س)، اظهار داشت: مهمترین بُعد زندگانی آن حضرت حیات سیاسی ایشان است که متأسفانه کمتر به آن توجه شده است.

وی با بیان اینکه بایستی اصل بندگی در زندگی ما جاری و ساری شود، خاطرنشان کرد: حضرت زهرا(س) نمونه کامل بندگی در راه خدا است.

امام جمعه جورقان با اشاره به برخی از دوران زندگی حضرت زهرا(س)، ابراز داشت: سراسر زندگی آن حضرت در دفاع از ولایت و معرفی امامت سپری شده است.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت معرفی بیشتر و بهتر الگو های مذهبی و دینی به جوانان، افزود: متأسفانه در معرفی و شناساندن الگوهای دینی ضعیف عمل شده است.

وی با اشاره به شرکت جوانان در مناسبت های ملی و مذهبی مانند دهه محرم و اعتکاف، تصریح کرد: این پتانسیل عظیم و این دلدادگی در بین جوانان ما وجود دارد و اینجا دیگر وظیفه ماست تا بتوانیم از این نیروی عظیم بهره ببریم.

وی در پایان به بُعد دیگری از زندگانی حضرت زهرا(س) اشاره کرد و گفت: ایشان نمونه کامل یک همسر وفادار و نمونه و مادری دلسوز است و بر زنان ما لازم است که با بهره گیری از شیوه های همسرداری و تربیت فرزند آن حضرت، به زندگی خود رنگ دیگری دهند./979/203/ب2

ارسال نظرات