۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۴
کد خبر: ۴۸۳۷۸۹
نماینده ولی فقیه در قزوین:

اساس کار بندگی با عقیده شروع می‌شود

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با بیان اینکه انسان بدون عقیده نمی‌تواند خداوند متعال را عبادت کند، گفت: اساس کار بندگی با عقیده شروع می‌شود.
حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان قزوین امشب در جلسه تفسیر قرآن کریم که در حسینیه امام زاده اسماعیل این شهر برگزار شد، با اشاره به واژه‌ها و مفاهیم سوره حمد گفت: تک تک واژه‌ها در این سوره دارای معنا و مفهوم هستند و هر کدام نماینده زیبایی این سوره هستند که نمایان‌گر اسمای حسنی خداوند متعال هستند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه «مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ» عصاره ارکان اعتقادی را ترسیم می‌کند افزود: به محض اینکه ترسیم کامل شود خداوند از بنده می‌خواهد که ایاک نعبد و ایاک نستعین را بگوید که نماز رحمت ویژه خداوند متعال است.

امام جمعه قزوین با اشاره به سوالات مشترک و بین المللی تمام مسلمان‌ها و انسان‎ها اظهار کرد: نخستین سوال مشترک این است که من از کجا آمده‌ام و که هستم و به کجا می‌روم و از چه مسیری باید حرکت کنم و با چه کسانی باید باشم و با چه کسانی نباید همراهی کنم این سوالات اختصاص به مسلمانان ندارد بلکه شامل یهودیان و مسیحیان هم می‌شود.

سوره حمد پاسخ اجمالی به تمام سوالات بین المللی و همگانی مسلمانان است

وی در ادامه با بیان اینکه پاسخ به این سوالات بین المللی در سوره حمد ذکر شده است ابراز کرد: می‌توان گفت پاسخ اجمالی این سوالات در سوره حمد آمده است و پاسخ تفصیلی آن در خود قرآن بیان شده است انسان تا جواب این سوالات را پیدا نکند به آرامش نخواهد رسید انسان در صورت هماهنگ شدن با قرآن به آرامش واقعی خواهد رسید.

امام جمعه قزوین در ادامه مشخص شدن عقیده را بستری برای عبادت ورزی دانست و خاطرنشان کرد: انسان زمانی که عقیده برایش معین شود به عبادت می‌پردازد و در آنجا لازم نیست که کسی انسان را وادار به عبادت کند بلکه ما خود به خداوند متعال التماس می‌کنیم که ما را در صف عبادت و بندگی راه بدهد انسان زمانی که جلوه جمال حق را در آیات نخستین سوره حمد می‌بیند به وجد می‌آید و عبادت را شروع می‌کند.

اساس کار بندگی با عقیده شروع می‌شود

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در ادامه با بیان اینکه انسان بدون عقیده نمی‌تواند خداوند متعال را عبادت کند اضافه کرد: اساس کار بندگی با عقیده شروع می‌شود اگر عقیده به خوبی جای خود را باز کند انگیزه‌های عبادت و بندگی با شوق و جدیت در انسان بیدار می‌شود در این حالت انسان بنده می‌شود و خود را محتاج بندگی می‌بیند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد: انسان اگر بندگی نکند خسارت خواهد دید و سقوط می‌کند و به رشد و تعالی نخواهد رسید در آخر هم تمام استعداها و انگیزه‌های او در زیر زمین دفن خواهد شد از این رو انسان باید طوری خداوند را عبادت کند که به بالندگی برسد و بتواند به عظمت دست پیدا کند.

وی در پایان گفت: انسان وقتی خداوند را بشناسد شیفته و وابسته خداوند می‌شوند و خود را محتاج عبودیت می‌بیند و از این مسیر درونش آباد می‌شود امیرمومنان علی(ع) می‌فرمایند درون انسان با ذکر و عبادت آباد می‌شود در غیر این صورت مانند کویر خواهد بود./202/873/ب1

ارسال نظرات