۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۱
کد خبر: ۴۸۳۷۲۹

اعزام 880 روحانی به مدارس استان آذربایجان‌شرقی

معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی از فعالیت تبلیغی وآموزشی بیش از 880 نفر از علمای حوزه های علمیه در مدارس دخترانه و پسرانه استان خبر داد.
روحانیت

طاهر علمی، معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با بیان این‌که بیش از 880 نفر از علمای حوزه های علمیه با حضور در مدارس استان، نسبت به آموزش احکام و نماز برای دانش آموزان فعالیت دارند، اظهار داشت: نتیجه این اقدام کسب رتبه عالی کشوری در موضوع احکام و نماز است.

وی با بیان این‌که حضور تبلیغی روحانیت در مدارس دخترانه و پسرانه استان با برکات و آثار معنوی بسیاری همراه بوده است، خاطرنشان کرد: هنوز نتوانسته‌این تمامی مدارس استان اعم از شهری و روستایی را زیر پوشش فعالیت تبلیغی روحانیان قرار دهیم، چراکه تعداد روحانیان فعال در استان متناسب با تعداد مدارس نیست.

معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود از ساخت 65 نمازخانه بدون استفاده از اعتبارات دولتی و با کمک خیرین در استان خبر داد و گفت: هم اکنون در تمامی مدارس استان، نمازهای جماعت با امامت روحانی و یا یکی از دبیران مدارس اقامه می شود.

علمی با بیان این‌که 257 حافظ قرآن کریم در نواحی مختلف آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در حال تحصیل هستند، گفت: رتبه استان آذربایجان‌شرقی در مسابقات کشوری قرآن نیز از 24 به سه کشوری ارتقاء یافته است؛ ضمن این‌که هم اکنون 35 هزار نفر در 44 دارالقرآن این اداره کل مشغول فراگیری تلاوت قرآن هستند.

وی با اشاره به این‌که 18 نفر از دانش آموزان استان برای شرکت در مسابقات کشوری دعوت شده اند، یادآور شد: چهار نفر نیز در مسابقات بین المللی قرآن که اردیبهشت امسال در تهران برگزار خواهد شد شرکت خواهند کرد؛ این امر نشان از رشد میزان قرآن‌آموزان دانش‌آموز و کشف استعدادهای جدید قرآنی در مدارس استان است.

معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود از اعزام تمامی دانش آموزان پایه دهم و یازدهم به اردوهای راهیان نور خبر داد و گفت: امسال 38 هزار دانش آموز به مناطق جنوب و غرب اعزام شده اند که طی این سفر دانش‌آموزان با فرهنگ ایثار و شهادت و همچنین سیره شهدا آشنا می شوند.

وی با بیان این‌که خانواده ها علاقه فراوانی به فراگیری مبانی دینی و ارزشی فرزندشان در مدارس دارند، تصریح کرد: به یقین ارتقای سطح معرفتی و معنوی دانش آموزان مهم‌ترین عامل برای جلوگیری از آسیب های اجتماعی و اخلاقی است، رسالت آموزش و پرورش تنها در عرصه‌ آموزشی خلاصه نمی شود./303/935/ب1

ارسال نظرات