۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۹
کد خبر: ۴۸۳۶۳۷
مسؤول معاونت تأييد محتوا سازمان بسيج؛

محصولات فرهنگي منطبق بر انديشه هاي امام و رهبري باشد

مسؤول معاونت تأييد محتوا سازمان بسيج مستضعفين در كارگاه آموزشي تأييد محتواي محصولات فرهنگي با بيان اينكه روحانيت علت مقبيه در انقلاب است، گفت: رأس روحانيت حضرت امام(ره) بود.
حجت الاسلام علی اصغر جلالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا، كارگاه آموزشي تأييد محتواي محصولات فرهنگي ظهر امروز با حضور مسؤولان دفاتر نمايندگي ولي فقيه در نواحي شهرستان هاي استان تهران در سپاه حضرت سيدالشهدا(ع) تهران برگزار شد.

حجت الاسلام علی اصغر جلالی مسؤول معاونت تأييد محتوا سازمان بسيج مستضعفين در اين كارگاه با بيان اينكه روحانيت علت مقبيه در انقلاب و رأس آن حضرت امام(ره) است، گفت: انقلاب يك تفكر است و هر تفكري براي بقا به سه مؤلفه تبيين و تبليغ صحيح و عمل به آن نيازمند است.

وي تبيين صحيح، تبليغ درست و عمل به فكر را لازمه پايداري هر تفكري دانست و افزود: اگر فكري در جامعه درست تبيين نشود، ماندگار نمي ماند، شيعه انگليسي و داعش كه از ابتدا درست تبيين نشدند خودشان از درون خودشان را نابود كردند.

محصولات فرهنگي منطبق بر انديشه هاي امام و رهبري باشد

اين محقق با ابراز تأسف از برداشت نادرست نسبت به برخي از پديده ها و همچنين تبيين ناصواب دين در رسانه ها، گفت: هنوز خيلي ها رسوبات فكري گذشته را دارند، عده اي با ماركسيسم و كمونيسم مخالف هستند اما گفته هايشان منطبق بر عقايد آنها است چون اسلام به درستي برايشان تبيين نشده است.

وي با بيان اينكه امروز عوامل وحدت در جامعه درست تبيين نمي شود، ادامه داد: محتواهاي ارائه شده در نظام بايد با انديشه هاي امام و رهبري منطبق باشند.

حجت الاسلام جلالی، ماندگاري هر فكري را در گرو تبليغ درست آن دانست و افزود: البته لازم است تفكرات سالم عملي شوند، اگر بهترين فكر را هم داشته باشيم اما درست ارائه نشود پايدار نمي ماند، شايد حرفي مفيد باشد اما تا  به آن عمل نشود تأثير گذار نمي شود.

وي با اشاره به تاكتيك هاي رسانه مشهور انگليسي گفت: آنها اعتبار خود را خط قرمزشان مي دانند، هر چند كه صداقت را براي خدا قبول ندارند اما تلاش دارند تا دروغ نگويند و با ترفندهاي حرفه اي موارد كم رنگ را پر رنگ جلوه مي‌دهند، شبهه ايجاد مي كنند، ذهن افراد را به هم مي ريزند، قصد اطلاع رساني ندارند ولي سؤال در ذهن افراد جامعه ايجاد مي كنند.

اين پژوهشگر كه با مطالعه و تحقيق در سيره زندگي امام، تفكرات سياسي امام را در  16شاخصه مهم احصا كرده، ابراز كرد: اصل تكليف، دعوت، عدالت، اجتهاد و مصلحت اسلام و ملت، ولايت الهي، نفي سبيل، تقدم اهم بر مهم، عمل به قدر مقدور، تدريجي بودن امور، توجه به آراي مردم، توجه به مقتضيات زمان و مكان، آميختگي دين و سياست و اخلاق در سياست مهمترين اصول تفكرات سياسي امام(ره) مي باشد كه اگر انديشه هاي امام(ره) به درستي در جامعه تبيين شود همه مشكلات جامعه حل خواهد شد.

پذيرش قطعنامه 598 به خاطر مصلحت اسلام بود

وي در تشريح اصول تفكرات سياسي امام با يادآوري اينكه امام نگران از دست دادن قدرت نبود، تكليف گرايي را اهم بينش سياسي امام دانست و خاطر نشان كرد: هدف امام جاري شدن احكام اسلام در جامعه بود نه رياست طلبي، امام از آن نگران بود كه فلان روحاني بايد فلان تكليف را انجام دهد اما انجام نمي داد.

معاون تأييد محتوا بسيج با تأكيد اينكه رويكرد امام تكليفي بود، گفت: نبايد براي حفظ نظام اسلامي دست به هر كاري زد، دست مسلمانان مانند كفار باز نيست.

وي خاطرنشان كرد: شهيد مطهري بنا بر اصل تكليف زماني كه ديد رمان رونق گرفته است، داستان راستان را نوشت، تكليف رهبري را وا مي‌دارد كه بگويد اگر رهبر نبودم مسؤول فضاي مجازي كشور مي‌شدم.

حفظ وحدت مقدم بر اثبات حقانيت تشيع است

وي خودباوري را منطبق بر تفكرات امام مطرح كرد و گفت: عامل پيشرفت انسان ها اين است كه از دولتها خوف نداشته باشند، كفار نبايد بر مسلمانان احاطه كنند، نبايد محافظه كارانه عمل كرد.

مسؤول معاونت تأييد محتوا بسيج با توجه به نظريه امام، اثبات حق بودن شيعه را مهم خواند اما گفت: حفظ وحدت تقدم بر اين مهم است.

وي بنا بر نظرات امام(ره) گفت: علما هيچ گاه با سلطنت مخالفت نكردند، چرا كه سلطان ظالم را بهتر از نبودش مي‌دانستند، البته شير درنده بهتر از سلطان ظالم است، وجود رضا شاه هم بهتر از نبودنش و هرج و مرج در جامعه بود.

حجت الاسلام جلالی در پايان با تبيين اصل تدريجي بودن امور، گفت: همانطور كه شراب و ربا به تدريج حرام شد، مشكلات جامعه را با نگاه كردن به آن يكباره نمي توان درست كرد، واحد زمان ثانيه هست اما واحد زمان ساخت انسان قرن‌ است./804/202/ب1

 

ارسال نظرات