۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۲
کد خبر: ۴۸۳۵۹۹
حجت الاسلام والمسلمین قریشی:

توجه به آموزه های دینی به عنوان مرجع امور تربیتی ضروری است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: تدبر در آیات الهی و توجه به آموزه های دینی به عنوان مرجع در موضوع تربیت ضروری است.
قریشی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی امروز در مراسم تجلیل از پیشکسوتان امور تربیتی که در سالن اجتماعات خانه معلم ارومیه برگزار شد، با تسلیت ایام فاطمیه اظهار داشت: حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) زندگی رویایی و ساده ای داشتند که همه مسلمانان باید سیره و روش آنها را الگو قرار دهند.

وی گفت: حضرت زهرا(س) در سن پایین و با امکانات اندک فرزندانی شایسته تربیت کردند که امروز مسلمانان مدیون آنان هستند.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با تأکید بر لزوم توجه به آموزه های دینی و قرآنی در تربیت، افزود: تدبر در آیات الهی و توجه به آموزه های دینی به عنوان مرجع در موضوع تربیت ضروری است.

وی با بیان اینکه معلمی شغل انبیاء است، گفت: رسالت خطیر پیامبر اکرم (ص) در راستای تعلیم و تربیت بر عهده معلمان است و براساس آیات و روایات هر کس افکار و عقیده خوب به مردم آموزش دهد تمام جنبندگان زمین برای استغفار او دعا می کنند.

امام جمعه ارومیه مربیان را محور تربیت دانش آموزان اعلام کرد و گفت: یکی از مهم ترین موضوعات در امور تربیتی، خود مربی است چرا که اگر مربی فاقد اطلاعات لازم باشد نمی تواند تأثیرگذاری قابل قبولی در تربیت دیگران داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی اضافه کرد: داشتن دلسوزی و مهربانی مربیان نسبت به دانش آموزان می تواند تأثیر مستقیمی بر تربیت و پرورش آنها داشته باشد.

وی گفت: تا زمانی که مشکل دانش آموزان مشکل مربی نباشد، مربی نمی تواند آن را درک کرده وبرای حل آن قدم بردارد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در پایان با اشاره به اجر دنیوی و اخروی کار تعلیم و تربیت، خاطرنشان کرد: مربیان پرورشی در قیامت سرمایه بزرگی را به نام کار های خیر دانش آموزانشان خواهند داشت.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان غربی نیز در این مراسم از نماینده ولی فقیه در استان به خاطر نگاه ویژه به مجموعه امور تربیتی استان قدردانی کرد و گفت: مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز از پرسابقه ترین مربیان پرورشی استان هستند و بر همین اساس توجه خاصی به فعالیتهای پرورشی دارند.

قدرت اله قاسمی با بیان اینکه تربیت سرمنزل همه امورات دینی و اسلامی است، تصریح کرد: امروزه باید به زیبایی و ظرافت های تربیت اندیشیده و برای اعتلای آن بیش از پیش تلاش کنیم.

وی آموزش و پرورش را مؤثرترین نهاد تربیتی اعلام کرد و افزود: عالی ترین میراث فرهنگی تربیت است که مقصد انبیا الهی نیز به این امر مهم بوده است.

گفتنی است، مراسم تجلیل از پیشکسوتان امور تربیتی به مناسبت سالروز گرامیداشت امور تربیتی با حضور 300 نفر از مربیان امور تربیتی در سالن اجتماعات معلم ارومیه برگزار شد./936/202/ب2

ارسال نظرات