۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۰
کد خبر: ۴۸۳۵۰۴
با حضور آیت الله اعرافی؛

مراسم تودیع و معارفه مدیر جدید حوزه علمیه استان تهران برگزار شد

مراسم تودیع و معارفه مدیر جدید حوزه علمیه استان تهران با حضور آیت الله اعرافی و مدیران مدارس علمیه تهران برگزار شد.
تودیع و معارفه تودیع و معارفه تودیع و معارفه تودیع و معارفه تودیع و معارفه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم تودیع و معارفه مدیر جدید حوزه علمیه استان تهران با حضور آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه کشور و مدیران مدارس علمیه تهران عصر امروز شنبه در سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.

آیت الله اعرافی در این مراسم با عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام شهادت حضرت زهرا(س)، گفت: حضرت زهرا(س) در مقابل یک انحراف نقش ایفا کرد، ممکن است سؤال کنیم فاطمه(س) قیام کرد برای آنکه جریان امامت که امتداد رسالت است در مسیر خود قرار گیرد و آیا چنین شد؟ روشن است در صحنه عمل این کار انجام نشد، آنگاه سؤال می کنیم به وظیفه ای عمل کرد برای تحقق یک عمل که انجام نشد؟ اما می توان از منظر دیگر به مساله نگاه کرد.

وی افزود: باید نگاه خویش به قیام فاطمه(س) را با رویکردی دیگر تنظیم کنیم، باید فاطمه(س) را از تغییر عملی به تغییر مبادی عملی ارتقاد دهیم، اگر این دو رویکرد در تحلیل قیام فاطمه(س) ایجاد شود قصه فرق خواهد کرد، نمی گوییم اقدام این بانوی بزرگ معطوف به تغییرات عملی در صحنه حاکمیت نبود بلکه قطعا بوده است اما عمق حادثه بیشتر بوده است، این همان قصه‌ای است که در حادثه عاشورا وجود دارد.

آیت الله اعرافی گفت: حضرات خدیجه(س)، فاطمه(س) و زینب(س) هر سه در یک مقطع تغییر معادلات و بحرانی نقش افرینی کرده اند، یکی از سه وجوه مشترک این سه بانو این نقش آفرینی آنان است، هر سه در بحران و در سخت ترین شرایط دوران و در شرایطی که جریان حق به مویی رسیده بود تأثیرات ماندگاری باقی گذاشتند.

وی ادامه داد: شرایط مدینه روشن است، روشن است مدینه ناگهان به دلایل گوناگون وارد دالان تاریک شده  و ابرهای فتنه بر سر مدینه سایه افکندند و عده ای در حاشیه و یک اقلیت طراح نقشه را پیش بردند، شرایطی که امیرمؤمنان(ع) نمی توانستند نقش خود را ایفا کنند.

مدیر حوزه های علمیه کشور با اشاره به  کتاب فدک اثر شهید صدر، گفت: در این کتاب آمده مقابله با آن انحراف بزرگی که رخ داد بود نیاز به یک عاطفه داشته و زن مظهر عواطف بشری است.  فاطمه(س) این نقش را بر عهده داشت و امیرمومنان(ع) اگر می خواست وارد میدان شود باید شمشیر می کشید که نمی خواست وآن فردی که در آن زمان می توانست نقش آفرینی کنند حضرت زهرا(س) بوده است.

وی افزود: امام صادق(ع) می فرمایند؛ «لأنها إذا قامت فی محرابها زهر نورها لأهل السماء کما یزهر نور الکواکب لأهل الأرض» آنچه درباره آسمان ملائکه می دانیم آن است که این آسمان تجرد و نور است حال چه قصه ای در عبادت فاطمه(س) است که عالمی که نور دارد نورانی می شود، می فرماید نور عبادت فاطمه سبب نورانی شدن آسمان می شود.

آیت الله اعرافی، گفت: فاطمه(س) تمام خطوط فلسفی اسلام را نشان می دهد، همان زنی که با حضورش در مسجد گفتمان در حال نابودی را احیا کرد و زنی که در خانه ملجا ابراز عواطف است/811/202/ب2

 

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
رضا
Iran, Islamic Republic of
۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۸
سلام
داخل متن اصلا اشاره ای به نام مدیر قبلی و بعدی نشده است و فقط صحبت های آقای اعرافی گزارش شده است ظاهرا فقط خبرنگار قصد تولید یک خبر و گرفتن دستمزد رو داشته است یاد برخی سریال ها آبکی می افتم که اصلا به مخاطب احترام نمی گذارند
0
0