۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۶
کد خبر: ۴۸۳۴۸۳
استاد حوزه علمیه:

قرآن درمانی عامل تحکیم بنیاد خانواده است

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه قرآن درمانی مهمترین راهکار در بیدار شدن از غفلت است، گفت: عمل نکردن به آیات الهی سبب متلاشی شدن کانون خانواده می‌شود.
حسینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سیدعلی‌رضا حسینی استاد حوزه علمیه، امروز در مراسمی که به مناسبت ایام فاطمیه و به همت هیات رزمندگان غرب تهران در مهدیه امام حسن مجتبی(ع) برگزار شد، گفت: یکی از روش های تربیتی قرآن ذکر نعمت است.

وی درباره آثار ذکر نعمت، بیان داشت: یاد نعمت‌ها انسان را به مقام شکر می‌رساند انسان شاکر با توجه به نعمت های الهی در مسیر هدایت قرار گرفته و اهل تفکر می‌شود.

حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه مهمترین گرفتاری انسان در ندانستن نیست بلکه در عمل نکرد به اعمالی است که خداوند توصیه کرده، ابراز کرد: غفلت سبب سرپیچی انسان‌ها از فرامین الهی می‌شود.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه غفلت مهمترین عامل سقوط و بیداری از غفلت سبب سعود و سعادت انسان می‌شود، گفت: قرآن درمانی مهمترین راهکار در بیدار شدن از غفلت است.

وی قرآن را شفا بیان کرد و اظهار داشت: امام علی(ع) فرمودند: قرآن دردهای بزرگ را شفا است؛ امروز بسیاری از مشکلات جامعه با عمل به آیات قرآن درمان می‌شود.

حجت الاسلام حسینی ادامه داد: عمل نکردن به آیات الهی سبب متلاشی شدن کانون خانواده می‌شود، قرآن کریم بارها انسان‌ها را به شکر نعمت دعوت می‌کند، انسان اگر مشکلات روحی خودش را به قرآن عرضه کند مشکلات روحی‌اش درمان می‌شود.

استاد حوزه علمیه عنوان کرد: پیامبر(ص) به ابوذر فرمودند ای ابوذر! پنج چیز را قبل از پنج چیز دیگر قدر بدان، جوانی‌ات را قبل از پیری، تندرستی‌ات را قبل از بیماری، دارائی‌ات را قبل از تنگ دستی، فراغت خود را قبل از گرفتاری و حیاتت را قبل از آن که مرگت فرا رسد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: حضرت زهرا(س) در مدینه نعمتها را برای مردم بیان می‌کنند تا هدایت شوند ولی هدایت نمی‌شوند./813/202/ب1

 

ارسال نظرات